اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

10 درصد کانون‌های مساجد کشور فعالیت پژوهشی دارند

مدیر‌کل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: حوزه پژوهش مهم‌ترین حوزه فعالیت کانون‌ها است و 10 درصد کانون‌های مساجد کشور فعالیت پژوهشی دارند.

10 درصد کانون‌های مساجد کشور فعالیت پژوهشی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا فرقانی ظهر امروز در نشست راهبردی معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با نخبگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه کار در حوزه فرهنگی حساس و ویژه ‌بوده بحث فرهنگی در بعضی از مساجد کشور آغاز شده است.

*فعالیت کانون‌ها به شکل تشکیلاتی

مدیر‌کل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید کار شما مثمر‌ثمر باشد باید به صورت گروهی و تشکیلاتی انجام شود، تصریح کرد: بحث تشکیلاتی فعالیت‌های کانون‌های مساجد باید در هر استان آغاز شود و بعد از آن استان‌ها با هم مرتبط شوند تا بحث تشکیلاتی به صورت کامل شکل بگیرد.

فرقانی گفت: نشست امروز راهبردی مشورتی با اعضای کانون‌های مساجد خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش مساجد مهم‌ترین اقدام تدوین نظام‌نامه جامع پژوهش در ستاد عالی است، ادامه داد: جایگاه و چشم‌انداز نظام جامع پژوهش مشخص شده است.

*مشورت و هم‌اندیشی در حوزه عمران فرهنگی

مدیر‌کل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از مجموع کانون‌های سطح کشور 10 درصد آنها فعالیت پژوهشی دارند.

فرقانی یادآور شد: هدف از اجرای برنامه جامع، مشورت و هم‌اندیشی در حوزه احیا و عمران فرهنگی در مساجد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه محور فرمایشات رهبری خطاب به انسان‌ها است، اضافه کرد: این انسان، انسانی است که قرآن تعریف کرده نه انسانی که غربی‌ها تعریف کرده‌اند.

مدیر‌کل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: این انسان، انسانی است که هدف از آفرینش او عبودیت همراه با معرفت، چشم‌انداز آن قرب الهی، ظرفیت آن فطرت، راه تحقق آن پیشرفت مداوم، بستر تحقق آن جامعه اسلامی و فرآیند تحقق آن انقلاب، نظام، دولت، جامعه و امت اسلامی است.

فرقانی با بیان اینکه مسجد طراز اسلامی دارای چهار ویژگی هستند، خاطر نشان کرد: وقتی این چهار مؤلفه با هم در مسجد شکل بگیرد، مسجد موفق می‌شود.

انتهای پیام/69021/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول