اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت می‌گیرد

اجرای طرح‌های اوقات فراغت در 420 کانون فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال در 420 کانون فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

اجرای طرح‌های اوقات فراغت در 420 کانون فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام هادی جعفری‌‌راد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: از بین 660 کانون فرهنگی مساجد که در سال 91 به ثبت رسیده است، امسال برنامه‌های اوقات فراغت در 420 کانون فرهنگی مسجد برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با سال‌های دیگر متمایز است و کلاس‌های احکام، عقاید، حدیث و حفظ قرآن کریم با در نظر گرفتن رده‌های سنی مختلف برای افراد تدریس می‌شود.

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت امسال بالغ بر دو ماه خواهد بود گفت: برنامه‌ها امسال از 26 خرداد آغاز شده و تا اول شهریور ادامه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت روزانه در ساعت 9 تا 12 صبح برگزار می‌شود.

وی از توزیع جزوه‎های آموزشی کانون‎های مساجد برای نخستین‎بار در بین دستگاه‎های فرهنگی خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین‌بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

جعفری‌راد اضافه کرد: در شهرستان زاهدان 60 کانون فرهنگی مساجد دایر کننده برنامه‌های طرح اوقات فراغت است.

مدیرکل کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: هم اکنون 686 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان فعال است که 63 درصد از آنها روستایی و 37 درصد شهری هستند.

این مسئول یادآور شد: تا آخر سال‌جاری تعداد 100 کانون به مجموع کانون‌های فرهنگی هنری استان اضافه شده و تعداد آنها به 786 کانون افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرانه هر کانون فرهنگی سالیانه، 400 هزار تومان است ادامه داد: امسال اگر تأمین اعتبار شود، 800 هزار تومان دیگر به حساب کانون‌های فرهنگی مساجد برای برگزاری بهتر طرح‌های اوقات فراغت پرداخت می‌شود.

جعفری‌راد از فعالیت تعداد 20 کانون فرهنگی هنری تخصصی در رشته‌های مختلف آموزشی، شعر، سرود، مهدویت و غیره در سیستان و بلوچستان خبر داد و اذعان داشت: امسال یک کانون تخصصی دیگر نیز به جمع این کانون‌ها اضافه می‌شود.

انتهای پیام/75005/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول