اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خبر داد

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در 105 کانون مساجد دزفول

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در 105 کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در 105 کانون مساجد دزفول

غلامعلی تاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در این شهرستان با برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی اجرا می‌شود و از هفته‌ها قبل در این باره برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی دزفول در مساجد شهر و روستاهای این شهرستان واقع شده‌اند، برنامه‌های گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بیشتر در مساجد برگزار می‌شوند که شامل 105 کانون فرهنگی هنری است.

تاج خاطرنشان کرد: برنامه‌های مذهبی که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در دزفول برگزار می‌شوند شامل برنامه‌های سخنرانی و اجرای مراسم عزاداری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در بیان اهداف این سخنرانی‌ها تصریح کرد: با توجه به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی؛ در این سخنرانی‌ها که با هدف تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شوند درصدد هستیم با توجه به مصادف بودن سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با انتخابات، فرصت مناسبی را برای تشویق و ترغیب مردم این شهرستان برای حضوری پرشورتر و ایجاد حماسه‌ای دیگر ایجاد کنیم.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگی که در دزفول برگزار می‌شوند، گفت: امسال در کنار برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) برگزار می‌شوند هدف دیگری را دنبال می‌کنیم  که همانا تشویق و ترغیب مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات است.

تاج تصریح کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) در نظر داریم هم‌اکنون در دزفول در حال برگزاری هستند که می‌توان در این راستا از برنامه‌های اجرای نمایش‌های محلی و نمایشگاه طراحی و نقاشی که در مجتمع سینمایی دزفول اجرا می‌شوند، نام برد.

این مقام مسئول در رابطه با برگزاری نمایشگاه طراحی و نقاشی در دزفول به مناسبت ایام رحلت امام خمینی(ره) گفت: نمایشگاه طراحی و نقاشی در حال حاضر از ساعت پنج بعدازظهر تا 11 شب برای بازدید عموم فعال است؛ این نمایشگاه از چند روز پیش کار خود را در گالری مجتمع سینمایی این شهرستان آغاز کرده است.

تاج افزود: این نمایشگاه شامل 50 اثر از هنرمندان نوجوان دزفولی است که در این زمینه در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند و در راستای بیان توانمندی‌های این افراد تلاش شده است تا این نمایشگاه برپا شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول درباره استقبال مردم از این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به موقعیت این نمایشگاه و همزمان شدن با اجرای نمایش محلی در مجتمع سینمایی دزفول استقبال از این نمایشگاه زیاد بوده و در کنار حضور هنرمندان و خانواده‌های آنها می‌توان استقبال مردم را چیزی در حدود روزانه 200 نفر تخمین زد.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی‌ (ره) و ایام انتخابات در دزفول در دست اجرا هستند، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در حال پیگیری برای به نتیجه رساندن آن هستیم؛ برنامه نمایشگاه کتاب سیار ‌(داربستی‌) است.

تاج ادامه داد: نمایشگاه کتاب سیار که در خیابان اصلی شهر جنب پل جدید برپا می‌شود، به مدت یک ماه برای استفاده علاقمندان دایر خواهد بود.

انتهای پیام/72006/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول