اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد

مدیریت بحران با علیم، امین، مکین و حفیظ بودن

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت یوسف(ع) با داشتن چهار صفت علیم، امین، مکین و حفیظ تمام بحران‌ها را مدیریت کرد، گفت: بنابراین مدیران با تقویت این صفت‌ها می‌توانند مسائل را مدیریت کنند.

مدیریت بحران با علیم، امین، مکین و حفیظ بودن

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید‌رضا وردی ظهر امروز در جلسه تخصصی ارتقاء مهارت‌های مدیریت فرماندهان بسیج، اظهار کرد: مدیران در مرحله نخست باید ولایت‌مدار باشند و آن را در مرحله عمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه ملت ایران مملکتی است که هر روز با بحران‌ مواجه است، ادامه داد: باید این بحران‌ها مدیریت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: قرآن کریم نمونه‌ای از بحران را که مدیریت شده در داستان حضرت یوسف(ع) معرفی می‌کند.

وردی با بیان اینکه حضرت یوسف(ع) بحران‌ها را مدیریت می‌کرد، اضافه کرد: وی با داشتن چهار صفت علیم، امین، مکین و حفیظ توانستند تمام بحران‌ها را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: علیم یعنی بسیار دانا نسبت به مسائل که حضرت یوسف(ع) بسیار دقیق کارها را مورد سنجش قرار می‌داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اذعان داشت: مدیریت باید به دست انسان‌های دانا سپرده شود، انسان‌هایی که مقتضیات زمانی و مکانی را خوب می‌دانند.

وردی با بیان اینکه حضرت یوسف(ع) امین بود، گفت: امین کسی است که اگر به او امانتی می‌دهید بهتر از آن یا حداقل عین آن را برمی‌گرداند.

وی یادآور شد: اگر قرار است مدیریت بحران داشته باشیم نیاز به انسان‌های امین داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یکی دیگر از صفت‌های حضرت یوسف(ع) را مکین‌ بودن دانست و افزود: مکین بودن یعنی به هر لحاظی به کار خود توانایی داشتن و هر مدیری باید برازنده کار خود باشد.

وردی با بیان اینکه مدیران باید از صفت حفیظ برخوردار باشند، تصریح کرد: مدیران باید حافظ امکانات، وسایل و منابع انسانی خود باشند.

وی اذعان داشت: دانش‌آموزان امانتی در دست معلمان هستند و باید درست تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیران، معلمان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین با بینش و الگو صحیح خود یک خط فکری صحیح به آنها الحاق کنند.

وردی با بیان اینکه برای جذب در دانش‌آموزان در بسیج باید به آنها مسئولیت داد، تصریح کرد: با مسئولیت دادن به دانش‌آموزان آنها احساس تعلق خاطر می‌کنند.

وی سهیم کردن دانش‌آموزان در شورای مدارس، شرکت دادن در فعالیت‌های قرآنی و اردویی و همچنین هدفمند کردن فعالیت‌های دانش‌آموزی را از راهکارهای جذب دانش آموزان در بسیج دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اذعان داشت: مدرسه کانون آموزش است، اما هر گونه فعالیتی که در خارج از مدرسه انجام شود جزء برنامه آموزشی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

وردی خاطر نشان کرد: افزایش حلقه‌های دانش‌آموزی در خارج از مدارس کمک زیادی به تربیت آنها می‌کند.

انتهای پیام/69013/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول