اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد

خانواده‌ها از خریداری لوازم‌التحریر منقش به علائم خارجی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیکی به سال تحصیلی جدید خانواده‌ها باید این نکته را مدنظر داشته باشند که از خریداری لوازم‌التحریر منقش به علائم خارجی خودداری کنند.

خانواده‌ها از خریداری لوازم‌التحریر منقش به علائم خارجی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای خرید لوازم‌التحریرها نهادهای مرتبط نیز باید نظارت بیشتری بر روی فروش لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان با علائم غیر اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مجوزی داده شود تا به مدیران مدارس اعلام کنیم از ورود وسایل منقش به نقش‌های غیر اسلامی به مدرسه توسط دانش‌آموزان جلوگیری کنند می‌توانیم از تأثیری که این نقوش بر روی دانش‌آموز می‌گذارد نیز جلوگیری کنیم.

*اختصاص 10 درصد بودجه مدارس به بسیج

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اختصاص 10 درصد بودجه و سرانه مدارس به بسیج خبر داد و گفت: این اعتبار پس از وصول در اختیار بسیج قرار می‌گیرد.

وردی از اختصاص اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان توسط استانداری خراسان جنوبی برای هوشمندسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و افزود: طبق مصوبه هیئت دولت امسال تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا یک مدرسه را هوشمندسازی کنند.

وی اذعان کرد: در بودجه امسال نیز 40 میلیون تومان برای هوشمندسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

*قطع گاز برخی مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین با اشاره به مصوبه هئیت دولت مبنی بر اینکه واحدهای آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش باید نصف مبلغ بهای آب، برق و گاز را پرداخت کنند، تصریح کرد: اما در این راستا شرکت گاز استان به دلیل اینکه مدارس کل بهای گاز را پرداخت نمی‌کنند به دلیل بدهی اقدام به قطع گاز برخی مدارس کرده است.

*آموزش و پرورش در توزیع سیم کارت‌های رایگان در مدارس نقشی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به توزیع سیم کارت‌های رایگان در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در این کار هیچ دخالتی ندارد و این اقدام توسط شرکت مخابرات و شرکت‌های خصوصی در مدارس انجام شده است.

وردی یادآور شد: شرکت همراه اول در سال تحصیلی گذشته نیز 140 هزار سیم کارت به همراه یک سی دی قرآن به آموزش و پرورش ارسال کرد که ما فقط سی دی‌های قرآن را در بین دانش‌آموزان توزیع و سیم کارت‌ها را بایگانی کردیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول