اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

122 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور 122 هزار دانش‌آموز مقطع دبستان و دبیرستان در مدارس استان خبر داد.

122 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 12 هزار دانش‌آموز پایه اولی و بیش از 11 هزار دانش‌آموز پایه ششم در استان تحصیل می‌کنند.

وی از افزایش 14 باب مدرسه شاهد در سطح استان در سال جاری خبر داد و گفت: این مدارس ویژه فرزندان شاهد، ایثارگران و جانبازان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرای سند تحول بنیادین را نقطه عطفی در عرصه تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: یک شیفته شدن مدارس، افزایش 10 برابری اردوهای راهیان نور مدارس، آموزش قرآن پایه سوم، توسعه مدارس استعدادهای درخشان و تغییر کتب درسی از جمله تغییراتی بوده که براساس اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است.

وردی یادآور شد: همچنین در روز جشن شکوفه‌ها نیز در یک‌هزار و 600 مدرسه زنگ شکوفه‌ها به صدا در آمد و در این راستا در سال تحصیلی جدید 12 هزار و 500 دانش‌آموز کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها حضور داشتند که از این تعداد 6 هزار و 500 نفر پسر بودند.

وی افزود: امسال حدود 70 هزار نفر دانش‌آموز در سطح استان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری با سر دادن شعار «اشهد ان محمد رسول‌الله» نفرت و اعتراض خود را به توهین کنندگان به ساحت پیامبر بزرگ اسلام (ص) اعلام کردند.

وردی یادآور شد: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، کشور ایران باید در سال 1404 جزو کشورهای برتر جهان باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح دانش‌محوری مهم‌ترین هدف تحول بنیادین است، تاکید کرد: بر اساس سند چشم‌انداز تمام افراد جامعه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تقویت پایه‌های علمی دانش‌آموزان را از دیگر اهداف تحول بنیادین عنوان کرد و یادآور شد: معلمان و مدیران باید در این زمینه تلاش کنند و همچنین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط نیز باید حمایت لازم و کافی را از این امر داشته باشند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول