اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مطالبات مردم زنجان از شوراهای منتخب

شوراها به نشاط و شادابی مردم توجه کنند

منتخبات شورای شهر باید برای تحقق خواسته‌های مردم پس از انتخاب تلاش و از دادن وعده‌های ناممکن و خارج از حیطه کاری شوراها خودداری کنند.

شوراها به نشاط و شادابی مردم توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای اسلامی و شهر زنجان و افزایش تب تبلیغاتی در شهر زنجان، چهره شهر از بنرهای تبلیغاتی مملو گشته است.

مردم زنجان با شور و نشاط بی‌نظیری آماده شرکت در انتخابات و انتخاب اعضای شهر و روستا هستند، در این میان باید دین توقعات مردم از شوراهای اسلامی و شهر و روستا در زنجان چیست؟

به همین منظور در بین مردم زنجان حاضر شده و از آنها نظرات و توقعاتشان از کاندیداهای شورای شهر را پس از رسیدن به صندلی شورای شهر می‌پرسیم.

یک هنرمند زنجانی در گفت‌و گو با فارس، مهم‌ترین مشکل شهر زنجان را عدم توجه به محیط زیست عنوان می‌کند و معتقد است شهر زنجان همواره از نظر فضای زیست محیطی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

حسن ترخوانه با اشاره به اینکه مبلمان شهری زنجان متناسب با معماری اسلامی و فرهنگی نیست، افزود: باید اعضای شهر زنجان نسبت به تغییر مبلمان شهری برنامه مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت شهر زنجان مطلوب نیست، خاطرنشان کرد:‌ هیچ وقت در این زمینه اقدام مناسبی از سوی شهرداری و شورای شهر زنجان انجام نشده است.

این هنرمند زنجانی تغییر مداوم قیمت‌ها را از دیگر مشکلات شهر زنجان عنوان کرد و گفت: باند بازی و دلالی‌ها در خصوص افزایش قیمت کالاها همواره مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از فضاهای تفریحی و گردشگری مناسبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: باید برای جذب گردشگران خارجی فضاهای مناسب تفریحی و گردشگری در شهر زنجان احداث شود.

ترخوانه بر ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در برنامه‌های شورای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: باید اعضای شورا به نظرات نخبگان توجه کنند.

وی نداشتن موزه آثار هنرمندان را از دیگر مشکلات شهر زنجان دانست و گفت: باید همکاری لازم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احداث موزه دائمی آثار هنرمندان زنجان صورت گیرد.

ترخوانه با اشاره به فعالیت شهربازی زنجان به عنوان تنها محل تفریحی مردم زنجان گفت: از زمان راه‌اندازی این مجموعه تفریحی تغییر چندانی در وضعیت آن مشاهده نمی‌شود.

*باید انتظارات جوانان توسط شورای شهر برآورده شود

مهدی میری نیز در گفت‌و‌گو با فارس بیکاری را از مشکلات اساسی مردم زنجان عنوان کرد و گفت: جوانان که به عنوان آینده سازان جامعه محسوب می‌شوند از مشکل بیکاری رنج می‌برند.

این شهروند زنجانی با بیان اینکه شورای اسلامی باید طرح‌هایی را ارائه کند که زمینه اشتغال جوانان را بیشتر فراهم کند، خاطرنشان کرد: باید انتظارات جوانان توسط شورای شهر برآورده شود.

وی مسئله فرهنگ را از دیگر مشکلات شهر زنجان عنوان کرد و افزود: باید مشکلات و معضلات فرهنگی شهر زنجان مورد توجه اعضای شورای اسلامی باشد.

میری نداشتن مبلمان شهری مناسب را از دیگر مشکلات شهر زنجان دانست و گفت: باید در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

*کمبود اتوبوس و تاکسی در برخی شهرک‌های اقماری زنجان

مهر‌انگیز انصاری نیز با اشاره به اینکه ساکن شهرک شهر آرا است، افزود: نداشتن اتوبوس‌های لازم از مشکلات این شهرک است.

وی با بیان اینکه فقدان تاکسی‌های خطی از دیگر مشکلات شهر زنجان است، افزود: در برخی از شهرک‌ها این موضوع بیشتر دیده می‌شود.

این بانوی زنجانی با اشاره به اینکه شهر زنجان فضای سبز مناسب با فرهنگ زنجان را ندارد، افزود: محل مناسبی برای تفریح مردم در زنجان وجود ندارد.

یک کارمند زنجانی نیز نامناسب بودن آسفالت معابر و خیابان‌های شهر زنجان را از مشکلات عنوان کرد و گفت: نسبت به آسفالت معابر شهر زنجان اقدامات لازم صورت نمی‌گیرد.

*ساماندهی کارگران فصلی باید مورد توجه شورای شهر باشد

حسن نجفی بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی تاکید کرد و گفت: حضور کارگران شهری در میادین مختلف زنجان از مشکلات شهر زنجان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید شورای شهر نسبت به حل مشکلات کارگران فصلی اقدام کند، افزود: تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

این کارمند بر ضرورت حل معضلات و مشکلات شهر زنجان تاکید کرد و گفت: باید اعضای شورای شهر به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردم یک نفر را به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب می‌کنند نه فامیل‌های فرد را افزود: متاسفانه استفاده از آشنایان و فامیل‌های نزدیک در پست‌ها کلیدی که نیازمند تخصص فنی است از سوی برخی اعضای شورای شهر دیده می‌شود که انتظار می‌رود این مشکلات نیز در شورای جدید نباشد.

انتهای پیام/73003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول