اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار طبس:

برخی وعده‌های کاندیداهای شورای شهر مغایر با قانون است

شهردار طبس گفت: برخی وعده‌هایی که از سوی کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس مطرح می‌شود مغایر قانون بوده و برخی قول‌ها نیز در حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی قرار ندارد و صرفاً در راستای فریب افکار عمومی بیان می‌شود.

برخی وعده‌های کاندیداهای شورای شهر مغایر با قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جعفر بورنگ در جمع خبرنگاران طبس اظهار داشت: افراد زیادی در طبس به‌عنوان کاندیدای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، فعالیت تبلیغی خود را آغاز کرده‌اند، اما بعضاً مشاهده می‌شود که قول‌ها و وعده‌هایی از سوی برخی از این افراد داده می‌شود که در حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی قرار ندارد و صرفاً در راستای فریب افکار عمومی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی یک نهاد مشورتی و نظارتی است، نه یک نهاد اجرایی، افزود: به‌ عنوان مثال احداث درمانگاه که وعده آن از سوی یکی از کاندیداها داده شده در حدود اختیارات شورای اسلامی نیست.

شهردار طبس اضافه کرد: برخی قول‌های کاندیداها نیز مغایر با قانون است که به‌عنوان مثال یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس وعده حذف استعلامات از شهرداری را داده، در صورتی که استعلامات مختلف از شهرداری، قانون و مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و به طور قطع از سوی اعضای شورای اسلامی قابل تغییر نیست و یا وعده تغییر طرح هادی که از سوی یکی از کاندیداها اعلام شده در اختیار شورای اسلامی نیست، چرا که طرح هادی از سوی وزارت راه و شهرسازی و آن هم هر 10 سال یک بار ابلاغ می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برخی از کاندیداها هم وعده‌هایی می‌دهند که قبلاً اجرایی شده و یا در حال انجام است، مثلاً وعده راه‌اندازی بوستان بزرگ شهر یا پارک خندق که هم‌اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به طور قطع حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و یا وعده راه‌اندازی ایستگاه سی‌ان‌جی در طبس که هم‌اکنون برای احداث دو ایستگاه سی‌ان‌جی در طبس قرارداد مربوطه با پیمانکار منعقد و طی حدود پنج ماه آینده کار احداث و راه‌اندازی آن در طبس به پایان می‌رسد.

بورنگ اضافه کرد: وعده راه‌اندازی اتوماسیون اداری در شهرداری و ایجاد شهرداری الکترونیک در طبس هم از سوی تعدادی از کاندیداها مطرح شده در صورتی که بخشی از این سیستم از ابتدای سال جاری در شهرداری طبس فعال است.

شهردار طبس اذعان داشت: کاندیداهای شورای اسلامی شهر طبس باید در گفتار خود دقت کرده و خدمات اعضای پیشین شورای اسلامی و شهرداران سابق طبس را تخریب و سیاه‌نمایی نکنند، چرا که این اقدام به نوعی خدمات نظام را زیرسؤال می‌برد.

انتهای پیام/90001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول