اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطاب به کاندیداها

شورای شهر فرصتی برای خدمت یا سکوی پرتاب

با نزدیک شدن به انتخابات شوراها، تلاش نامزدهای چهارمین دوره این انتخابات بیش از پیش افزایش یافته، ولی این را باید بدانند که شورا باید فرصتی باشد برای خدمت به مردم نه سکوی پرتاب.

شورای شهر فرصتی برای خدمت یا سکوی پرتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با نزدیک شدن به روز سرنوشت‌ساز انتخابات شوراهای اسلامی بر آن شدیم تا نظرات مردمی در مورد انتخاب فرد اصلح و انتظارات آنها از کاندیداها را داشته باشیم.

*شورای شهر مرجع قانونگذار شهرداری است

حمیدرضا حسنی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با اشاره به حساسیت انتخابات شورای شهر و تأثیر آن در مدیریت شهری گفت: شورای شهر به عنوان مرجع قانونگذار برای شهرداری می‌تواند با ارائه ایده‌ها و طرح‌های کارشناسی شده زمینه را برای رشد و توسعه همه‌جانبه شهر مهیا سازد.

وی از شورای شهر با عنوان نهادی مردمی برای رفع مشکلات شهروندان یاد کرد و افزود: کسانی که با رأی مردم به شورا راه پیدا می‌کنند باید تمام سعی خود را برای رفع مشکلات و توسعه شهر انجام دهند.

این شهروند همدانی خاطرنشان کرد: اینکه کسانی شورا را سکوی پرتاب خود قرار داده و یا می‌دهند تضییع حقوق شهروندانی است که به شخص مورد نظر اعتماد کرده و آن را انتخاب کرده‌اند.

حسنی ظرفیت‌های خوب همدان را یادآور شد و اظهار داشت: شهر همدان متأسفانه چند سالی است که مورد غفلت مدیران و مسئولان قرار گرفته و امیدواریم با روی کار آمدن شورای چهارم و بهره‌مندی از متخصصان در زمینه‌های مختلف شاهد رشد و توسعه همدان در همه زمینه‌ها باشیم.

*اعضای شورا توجه ویژه‌ای به ظرفیت گردشگری داشته باشند

یک شهروند خانم نیز تغییرات مختلف مدیریتی در همدان طی چند سال گذشته را یادآور شد و گفت: شهروندان همدانی نتیجه این تغییرات را به شکل محسوس لمس نکردند.

لیلا یعقوبی تصریح کرد: شهروندان همدانی انتظار دارند شهری فراتر از سایر شهرهای مهم کشور داشته باشند زیرا همدان این ظرفیت را دارد.

وی اظهار داشت: همدان ظرفیت خوبی در مباحث گردشگری و توریستی دارد که با توجه ویژه به آن می‌توان در جذب گردشگر بسیار موفق بود.

این شهروند همدانی با اشاره به مشکلات معابر و خیابان‌های شهر همدان افزود: این نوع خیابان‌ها و معابر در شأن شهر تاریخی و گردشگری همدان نیست و امیدواریم در شورای چهارم برای این مشکلات چاره‌اندیشی بهتری انجام گیرد.

*وجود شورای قوی زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر

در ادامه یکی از کاسبان بازاری نیز حضور در انتخابات را وظیفه‌ شرعی همه مردم دانست و گفت: با حضور در انتخابات در آینده شهر و کشور خود سهیم خواهیم بود.

علیرضا محمدی با اشاره به افزایش تعداد اعضاء و وجود سلایق مختلف در شورای چهارم اظهار داشت: این افزایش تعداد فرصتی برای افزایش ایده‌ها و طرح‌های مختلف است که می‌تواند در توسعه شهری تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود شورای قوی و متخصص می‌تواند زمینه را برای ارائه خدمات هرچه بهتر از سوی شهرداری برای مردم مهیا سازد.

این شهروند همدانی از کاندیداهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خواست با تعامل، همدلی و تخصص شهر تاریخی همدان را به جایگاه واقعی خود برسانند.

*رعایت عدالت اجتماعی در ارائه امکانات در حاشیه شهر

یکی از معلمان همدان نیز توجه به مسائل فرهنگی را خواستار شد و گفت: انجام آموزش‌های فرهنگی و شهروندی در بین دانش‌آموزان می‌تواند در نوع رفتار اجتماعی آنان به عنوان شهروند آینده تأثیرگذار باشد.

این شهروند همدانی نیاز حاشیه شهر به ساخت فرهنگسرا، کتابخانه و مراکز فرهنگی و هنری را یادآور شد و اظهار داشت: باید در ارائه امکانات مختلف در همه زمینه‌ها عدالت اجتماعی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در توزیع امکانات بین بالا و پایین شهر فرق وجود دارد که امیدواریم در شورای چهارم این گونه تبعیض‌ها برداشته شود. 

اما آنچه در مطالب فوق مورد تأکید شهروندان قرار داشت تلاش برای توسعه شهر همدان در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و زیرساختی است.

حضور اعضاء جدید با سلایق، احزاب و جناح‌های مختلف در شورا امری بدیهی است اما نکته مهم وجود یک هدف مشترک و آن هم تلاش نهادی به عنوان شورا برای مدیریتی قوی همراه با تخصص برای رشد و توسعه شهر همدان است.

امیدواریم اعضای جدید چهارمین دوره شورای اسلامی شهر این نهاد مردمی را فرصتی برای خدمت هر چه بهتر به مردم قرار دهند، نه سکوی پرتاب به سمت‌های بالاتر....

==========

ابوالفضل رمضانی

==========

انتهای پیام/89017/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول