اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مناظره انتخاباتی فارس مطرح شد

اولویت‌ برنامه‌های نامزدهای شورای شهر در تالار مردم

هفت تن از نامزدهای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در استان به پرسش‌های نخستین مناظره انتخاباتی پاسخ دادند.

اولویت‌ برنامه‌های نامزدهای شورای شهر در تالار مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نخستین مناظره‌ای که به همت سرپرستی خبرگزاری فارس استان قزوین و با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دفتر این خبرگزاری برگزار شد، هفت تن از نامزدهای شورای اسلامی شهر به سئوالات مطروحه از سوی خبرنگاران فارس در قزوین پاسخ دادند.

برنامه‌های اولویت‌دار شما در چه زمینه‌هایی خواهد بود؛ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و ورزشی؟

ململی، آهنگریان و فصیحی رامندی برنامه‌های اولویت‌دار خود را با محتوای اقتصادی معرفی کردند.

فرخ‌زاد، آذری، صفاری و حسینی نیز اولویت خود را به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص دادند.

در صورت راه‌یابی به شورای شهر در چه کمیسیونی فعالیت می‌کنید و چه برنامه‌هایی برای اجرا در این کمیسیون‌ها دارید؟

عبدالله هادی‌زاده صفاری: در صورت موفق شدن در انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین قطع یقین امور مرتبط با تجربه و تخصص خود را برای انجام انتخاب می‌کنم؛ زیرا معتقدم تخصص در کنار تعهد و تقوا باید ملاک عمل قرار گیرد؛ بنابر این کمیسیون‌هایی مانند فرهنگی را انتخاب خواهم کرد و سعی می‌کنم از روش‌هایی استفاده کنم که امکان استفاده از تکنولوژی را به بهترین نحو ممکن فراهم کند.

از دیدگاه من هیچ فرقی ندارد چه کسی در کدام کمیسیون قرار می‌گیرد؛ بلکه آنچه اهمیت دارد این است که بتواند از تجربیات، تخصص و توان متفکران شهر در آن کمیسیون استفاده کند.

سیدابراهیم حسینی: کسی که در جمع شورای شهر قرار می‌گیرد باید برنامه‌ریزی خوبی برای ارتقای شهر داشته باشد و در خصوص کمیسیونی که در آن فعالیت می‌کند نیز بررسی‌های لازم را انجام داده باشد؛ به همین دلیل بنده نیز کمیسیون فرهنگی را برای فعالیت در شورای اسلامی شهر قزوین در نظر دارم و طرح‌ها و برنامه‌های مختص آن را نیز فراهم کرده‌ام که بر اساس تحقیقات جامع تهیه شده و در صورت انتخاب شدن در این دوره از انتخابات، عملی می‌کنم.

محمد آذری: در شورای اسلامی شهر قزوین هفت کمیسیون داریم که هر یک از آن‌ها با توجه به تخصص‌هایی که نیاز دارند قطع یقین نیازمند افراد متخصص در آن رشته هستند؛ بنابر این با توجه به تخصصی که دارم بیشتر وقتم را به فعالیت در کمیسیون برنامه و بودجه و نظارت اختصاص می‌دهم و در کنار آن در فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی نیز شرکت می‌کنم.

مجید آهنگریان: با توجه به سوابق کاری و رشته تحصیلی خود، در کمیسیون برنامه و بودجه فعالیت خواهم کرد و احساس می‌کنم با اندوخته‌هایی که در این زمینه دارم، تأثیرگذار خواهم بود.

از سوی دیگر با توجه به سابقه زیادی که در زمینه تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان داشته‌ام در کمیسیون پیگیری و نظارت نیز با توجه به ارتباطی که با دستگاه‌های اجرایی استان دارم نیز می‌توانم مؤثر باشم.

مرتضی ململی: از آنجا که با تمام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر آشنایی دارم، در صورت انتخاب شدن سعی می‌کنم در هر کمیسیونی که نیاز بیشتری به حضور بنده داشت، فعالیت کنم.

علی فرخ‌زاد: کمیسیون عمرانی را برای فعالیت در شورای اسلامی شهر قزوین در نظر گرفته‌ام و معتقدم در کمیسیون پیگیری و نظارت نیز مثمر خواهم بود.

فصیحی رامندی: در صورت انتخاب شدن در سه کمیته فرهنگی، نظارت و برنامه و بودجه می‌توانم انجام وظیفه کنم؛ البته اولویت‌بندی خاصی انجام نداده‌ام.

دوره‌های پیشین شورای اسلامی فعلی شهر قزوین را چگونه نقد می کنید؟

فصیحی رامندی: با توجه به اینکه روحیه نقادی زیادی ندارم، اهل نقد کردن هم نیستم؛ اما معتقدم که برخی از دوستان که در شورا تلاش می‌کردند در حد توان فعالیت کنند و برخی دیگر نیز وجودشان بی‌اثر بود و تأثیری در عملکرد شورا نداشت.

به طور کلی شورای فعلی از دید بنده از 20 نمره، 12 می‌گیرد؛ زیرا انتظار می‌رفت بهتر از این بتوانند فعالیت کنند و گام‌های مثبت‌تری برای پیشرفت شهر قزوین بردارند.

آذری: احساس می‌کنم اثرپذیری شورا از شهردار بیشتر است که اگر این موضوع برعکس شود قطع یقین شورا می تواند موفق تر عمل کند.

آهنگریان: بر تقویت روحیه کار تیمی تأکید دارم و معتقدم باید برای هم‌افزایی تلاش شود؛ زیرا هم‌راستا بودن و فکر کار تیمی می‌تواند در موفق‌تر بودن فعالیت تأثیر بسزایی داشته باشد.

ململی: نقدی در خصوص فعالیت‌های شورای فعلی ندارم؛ زیرا معتقدم هر شخص با توجه به ایده‌هایی که در ذهن دارد، عمل کرده است و امیدوارم اعضای شورای بعدی مصوبات را بر اساس عقلانیت و تخصص تصویب کنند.

فرخ‌زاد: به نظر من نباید سراغ نقد کردن دیگران برویم و بهتر است برنامه‌هایی را پیگیری کنیم که خود برای اجرا در نظر داریم.

حسینی: با وجود فعالیت‌های خوبی که از سوی شورای فعلی در سطح شهر قزوین صورت گرفته است، از دیدگاه بنده توزیع عادلانه خدمات در شهر قزوین را مدنظر قرار نداده‌اند.

از دوره گذشته چند منطقه حاشیه شهر داشتیم که وارد حوزه شهری شدند؛ اما در فعالیت شورای فعلی خدمات بانکی، ایستگاه اتوبوس، تاکسی و نظایر آن در اختیار این مناطق قرار نداشت.

بنابر این خدمات در تمام زمینه‌ها اعم از بهداشتی، درمانی و بودجه‌ای به صورت عادلانه توزیع نشده و تمام بودجه در مرکز شهر قزوین صرف شده است.

هادی‌زاده صفاری: با توجه به اعلام عمومی نشدن طرح‌هایی که به صورت عمومی در دست مطالعه قرار می‌گیرد، زمینه‌های رانت‌خواری بهتر فراهم می‌شود.

در حالی که شورا می‌تواند دلایل انتخاب پیمانکاران را منتشر کند؛ ارتباط اعضای شورا با مردم بسیار ضعیف است که با توجه به پیشرفت امکانات می‌توانست بهتر از این نیز باشد و شاخص‌هایی که می‌توان برای کارها تعریف کرد، باید به مردم ارائه شود.

ململی: قوانین خاصی برای انتخاب پیمانکاران در شهرداری‌ها وجود دارد که تمام پیمانکاران شهرداری در چارچوب این قوانین و مقررات انتخاب می‌شوند و به این صورت نیست که شهردار در این زمینه دخل و تصرفی خارج از قوانین داشته باشد.

بر مبنای قوانین و با نظارت سازمان بازرسی، پیمانکاران شهرداری انتخاب و تأیید می‌شوند.

تا چه میزان به مسائل مالی شهرداری آشنا هستید؟

حسینی: درآمد شهرداری حدود سه برابر بیشتر از کل درآمد استان است که به نسبت این بودجه و ظرفیت بالایی که شهر قزوین دارد، وضعیت شهر قزوین مطلوب نیست.

در خصوص نحوه درآمد و هزینه‌کردهای مختلف شهرداری آشنایی نسبی دارم؛ ولی تخصصم در زمینه مسائل فرهنگی است و در این زمینه بیشتر فعالیت خواهم کرد.

فرخ‌زاد: بودجه سال گذشته شهرداری حدود 370 میلیارد و در سال جاری نیز 490 میلیارد تومان بوده است که حدود 9 برابر کل اعتبارات عمرانی استان فقط در مجموعه شهرداری هزینه شده است.

آذری: رقم بودجه شهرداری از رقم استانی بالاتر است؛ اما درآمد شهرداری که از دولت دریافت می‌شود کم است؛ به طوری که شاید کمتر از 10درصد بودجه شهرداری باشد و بقیه آن از طریق دریافت عوارض، کمیسیون ماده 100، تخلفات، فروش تراکم و موارد مشابه وصول هزینه می‌شود.

در ادامه این مناظره نامزدها به برخی سئوالات پاسخ‌های کوتاه دادند که در ادامه می‌خوانید.

شاخص تبلیغات شما در نامزدی شورای شهر چه بوده است؟

آهنگریان، آذری، حسینی، ململی و فرخ‌زاد شاخص تبلیغات خود را دیدار چهره به چهره عنوان کردند.

صفاری: علاوه بر دیدار چهره به چهره استفاده از سایت‌های اینترنتی نیز برای تبلیغات مناسب است.

فصیحی رامندی: ائتلاف‌ها در تبلیغات بنده نقش بیشتری داشتند.

هزینه تبلیغات شما چه میزان بوده است و از کدام منبع تأمین شده است؛ وام یا منابع شخصی؟

فصیحی رامندی: چهار میلیون تومان از منابع درآمدی شخصی برای بحث تبلیغات در نظر گرفته بودم؛ اما چون در ائتلاف قرار گرفتم این مبلغ را به شش میلیون تومان افزایش دادم.

هادی‌زاده صفاری: 700هزار تومان از منبع درآمد شخصی خود برای این انتخابات هزینه کرده‌ام.

حسینی: هفت میلیون تومان از منابع درآمد شخصی.

آذری: پنج میلیون تومان از منابع مالی شخصی.

آهنگریان: حدود هفت میلیون تومان از منابع درآمد شخصی.

ململی: فقط در ائتلاف تبلیغات کرده‌ام که حدود هشت میلیون تومان از منابع مالی شخصی است.

فرخ‌زاد: حدود 9 میلیون تومان از منابع مالی شخصی در این انتخابات هزینه کرده‌ام.

به کار گروهی اعتقاد دارید؟ در صورت مثبت بودن جواب از منتقدان نیز در کمیسیون‌های خود استفاده می‌کنید؟

همه کاندیداهای حاضر در این مناظره در خصوص انجام کارگروهی اتفاق نظر داشتند.

فرخ‌زاد: حضور منتقدان امری ضروری است؛ زیرا معتقدم اگر منتقدان نباشند، پیشرفت مطلوبی حاصل نمی‌شود.

ململی: اگر فردی بخواهد بر اساس اصول و قوانین انتقاد کند، قطع یقین در پیشرفت کار تأثیر مثبتی خواهد داشت.

آهنگریان: اگر هم‌گرایی رخ دهد می‌توان به بهترین نحو برنامه‌ها را اجرا کرد؛ اما در صورت واگرایی، به طور قطع موفق به اجرای برنامه‌ها نخواهیم شد.

همچنین انتقادهایی که منصفانه مطرح می‌شود و وارد است را باید به عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت کار با آغوش باز بپذیریم.

آذری: به تضارب آرا اعتقاد راسخ دارم.

حسینی: شورا یعنی گروه و اگر انتقادی در بین اعضای این گروه نسبت به عملکرد نباشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

هادی‌زاده صفاری: در صورت موفقیت در شورا از همه کسانی که موازین جمهوری اسلامی را قبول دارند و به آن اعتقاد دارند در کمیسیون‌ها استفاده خواهم کرد.

فصیحی رامندی: شکی در این نیست که کار شورا باید گروهی و جمعی باشد و تجربه کاری نیز به من ثابت کرده است که باید از افرادی که نقد صادقانه و منطقی دارند، استفاده کنم.

در صورت راه‌یابی به شورای شهر قزوین بیشترین ارتباط شما با مردم به چه نحوی خواهد بود؟

فصیحی رامندی: دیدار چهره به چهره و به صورت فصلی در کنار استفاده از سایت اینترنتی را برای تعامل و ارتباط با مردم.

صفاری: ایجاد پایگاه اینترنتی هوشمند و برگزاری نشست‌های عمومی ماهانه برای تبادل اطلاعات.

حسینی: بهترین راه تعامل بهتر با مردم دیدار چهره به چهره است که در دستور کار دارم؛ ولی در کنار آن از سامانه‌های تلفنی و اینترنت نیز استفاده می‌کنم.

آذری: در نهج‌البلاغه نیز حضرت علی (ع) به مدیران توصیه می‌کنند که با مردم به صورت چهره به چهره دیدار داشته باشند و خود را از مردم پنهان نکنند؛ اما در کنار این دیدار چهره به چهره از تکنولوژی‌های روز دنیا نیز بهره‌مند خواهم شد.

آهنگریان: بهترین روش را دیدار و ارتباط مستقیم در فضاهای مناسب با مردم می‌دانم؛ زیرا در این شرایط مشکلات به همان صورتی که وجود دارد، بیان می‌شود و راهکارهایی مانند سامانه‌های تماس تلفنی و اینترنت را نیز ضروری می‌دانم.

ململی: با دیدار چهره به چهره موافقم.

فرخزاد: همان‌طور که برای جمع‌آوری آرا ترجیح می‌دهم دیدار چهره به چهره با مردم داشته باشم، پس از انتخاب نیز این دیدارها باید استمرار یابد.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول