اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان‌رضوی:

لیست‌های فراوان انتخابات شورای شهر مشهد مردم را سردرگم کرده است

عضو شورای مرکزی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان‌رضوی گفت: اعلام لیست‌های فراوان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر مشهد سبب سردرگمی مردم شده است.

لیست‌های فراوان انتخابات شورای شهر مشهد مردم را سردرگم کرده است

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: لیست‌های فعلی که از طرف گروه‌های سیاسی اعلام شده، سبب سردرگمی مردم شده است و هیچ کمکی به انتخاب اصلح نمی‌کند.

وی افزود: سبک لیست بندی ما به سمت نگاه انتفاعی و رویکرد سیاسی رفته است، اما مدیریت شهر پدیده‌ای اجتماعی و پیچیده است و برای حضور در راس تصمیم‌گیری برای شهر در جهت آبادی آن، نیازمند حضور متخصصان در رده‌های مختلف از جمله شهرسازی، فضای سبز، حمل و نقل، معماری، طراحی شهری و حتی هنرهای تجسمی هستیم.

محمودی خاطرنشان کرد: افرادی که خود را برای عرصه شوراها آماده کرده‌اند، افرادی متعهد هستند، اما تعهد اقتضا می‌کند که فرد تخصص هم داشته باشد، اما در حال حاضر در اکثر لیست‌های ارایه شده برای شورای شهر مشهد، جای افراد متخصص خالی است.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان‌رضوی با بیان اینکه تکثر نامزدهای شورای شهر سودی برای این شورا ندارد، تصریح کرد: در مشهد از 600 نفری که کاندیدا شده‌اند، 400 نفر یعنی دو سوم افراد ادعای فرهنگی و اجتماعی بودن دارند، اما تخصصی در امور شهری و شهرسازی ندارند که این اتفاق خوبی برای مشهد نیست.

وی افزود: برخی از لیست‌ها بدون توجه به تخصص و تجربه خود را مکلف کرده‌اند که حتما از میان بانوان یک یا چند نماینده داشته باشند و یا حتما نماینده روحانی در لیستشان باشد، در حالیکه ممکن است از کل بانوانی که برای شورا ثبت‌نام کرده‌اند و یا از کل روحانیون تنها پنج یا شش نفر تخصص در امور شهری داشته باشند؛ داشتن نگاه جنسیتی و یا سنتی به ارایه لیست‌های انتخاباتی اشتباه است.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان‌رضوی در رابطه با شاخصه‌های انتخاب افراد حاضر در لیست این تشکل خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه‌هایی که ما برای انتخاب افراد مد نظر داشتیم، کارآمدی، تعهد، تخصص و تجربه افراد بوده است، ما معتقدیم شهر مشهد در حال حاضر شهری فراملی و بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان است و نیازمند افرادی است که بتوانند واقعا شهر را به سمت آبادی و توسعه هدایت کنند.

وی افزود: تسریع فرآیند توسعه شهری در مشهد و رسیدن به جایگاه واقعی معنوی ایران اسلامی جزو اهداف اصولگرایان تحول‌خواه است، مشهد شهری مذهبی است و باید بعد مذهبی و زائرپذیری آن بیشتر از ابعاد دیگر باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه شهر از جمله نکات مهمی است که باید در شورا انجام شود و اعضای آن باید افرادی باشند که نگاه همه جانبه به توسعه متوازن همراه با نگرش سیستمی داشته باشند، نه اینکه شورای شهر را سکوی پرش خود برای رسیدن به قدرت و جایگاه بدانند.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول