اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پایداری خراسان‌رضوی:

صالحترین افراد در لیست جبهه پایداری برای شورای شهر انتخاب شده‌اند

دبیر جبهه پایداری خراسان‌رضوی گفت: برای انتخاب اعضای لیست جبهه پایداری برای انتخابات شورای شهر مشهد شش ماه بررسی و ارزیابی صورت گرفته است.

صالحترین افراد در لیست جبهه پایداری برای شورای شهر انتخاب شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، ظهر امروز در نشستی خبری در محل دفتر مجمع نمایندگان استان خراسان‎رضوی اظهار داشت: از شش ماه قبل کار بروی انتخاب افراد برای لیست جبهه پایداری مشهد در انتخابات شورای شهر را آغاز کردیم و تلاش شد ابتدا نیازهای حوزه تصمیم‎سازی و تصمیم‎گیری در شهر را پیدا کنیم و سپس بر اساس این نیازها ملاک‎های فرد اصلح برای شورای شهر را پیدا کنیم.

وی افزود: برای انتخاب افراد هم جنبه عمومی و هم جنبه تخصصی افراد را مد نظر قرار دادیم و بر اساس ملاک‎های ارزیابی به افراد نمره داده و در نهایت 25 نفر را انتخاب کردیم.

وی ادامه: پیش از ثبت‌نام برای انتخابات، افرادی را مد نظر داشتیم و از نزدیک به 50 نفر درخواست ثبت‌نام برای انتخابات کردیم، اما به هیچ کس قول ندادیم که حتما در لیست جبهه پایداری قرار می‌گیرد که در نهایت 25 نفر را انتخاب کردیم.

دبیر جبهه پایداری خراسان‎رضوی در ارتباط با شاخص‎های انتخاب افراد حاضر در لیست جبهه پایداری خراسان‎رضوی برای شورای شهر مشهد اظهار داشت: مدرک تحصیلی مرتبط، مقطع تحصیلی، میزان نقش افراد در مسایل سیاسی، حضور در تشکل‎ها، سوابق مدیریتی و حتی حضور در فعالیت‎های فرهنگی و ورزشی افراد را نیز مد نظر داشتیم.

وی افزود: بخشی از روند انتخاب افراد مربوط به تایید صلاحیت‎های اخلاقی افراد بود و ما حتی زندگی خصوص افراد را نیز بررسی کردیم و به فاکتورهایی از قبیل دلسوز بودن، ساده‌زیستی، عدالت‌خواهی، پاسخگویی، بصیرت و دقت داشتن افراد و اشتهار به مسائل دینی نمره دادیم ضمن اینکه تاکید داشتیم افراد روحیه عدالت‌طلبی داشته و عزم جدی برای مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی داشته باشند.

وی ادامه داد: 80 درصد مراجعات مردم به شهرداری‌ها است و آنها بر اساس برخوردی که شهرداری با آنها می‌کنند رفتار نظام را تحلیل می‌کنند بنابراین کسب صلاحیت‌های اخلاقی برای جبهه بسیار مهم بود.

پزمانفر تاکید کرد: برای انتخاب افراد در جبهه پایداری هیچ ملاکی از قلم نیفتاده است و اصلح‌ترین افراد را انتخاب کرده‌ایم اما انسان جایزالخطاست و ممکن است در انتخابمان خطا هم وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر افراد قوی به شورای شهر بروند، شورای شهر قوی داریم و شورای قوی شهرداری قوی انتخاب می‌کند؛ در ملاک‌های ما داشتن شجاعت، قدرت تحلیل و اعتقاد به توزیع عادلانه امکانات در تمامی مناطق شهر نیز مهم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای انتخاب اعضای لیست جبهه پایداری و تعیین ملاک‌های کاندیداها با احزاب دیگر هم‌افزایی کرده‎ایم، تصریح کرد: از همه جریانات سیاسی دعوت کردیم برای تعیین مصداق‎های نماینده اصلح مباحثه کنیم زیرا نباید آدم‌های ضعیف به شورای شهر بروند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عملکرد شورای شهر فعلی مشهد نیز خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری فعلی خدمات خوبی در شهر داشته‌اند و فعالیت‌های مفیدی برای شهر در این چند سال انجام شده است، اما سئوال ما این است که با این همه ظرفیتی که مشهد دارد، آیا جایگاه فعلی مناسب‌شان مشهد است.

وی افزود: مشهد مشکلات جدی در بحث ترافیک، پارکینگ، توزیع ناعادلانه امکانات در مناطق مختلف شهر، معماری، بافت اطراف حرم مطهر رضوی و همچنین هویت شهری دارد؛ ما در اطراف حرم تنها نباید هتل‌های گران‌قیمت بسازیم بلکه در قبال تمامی مردم ایران که به مشهد می‌آیند مسئول هستیم و باید اسکان ارزان قیمت ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ورود شهرداری مشهد به برخی اقدامات فرهنگی قابل دفاع است اما برخی از اقدامات آن با هویت معنوی شهر مشهد سازگار نیست و ما نتوانستیم مدلی مناسب با هویت مذهبی و معنوی شهر مشهد برای آن تعریف کنیم و در معماری و ساخت شهر مشهد هویت مذهبی آن آشکار نیست.

پژمانفر با اشاره به صدور لیست‌های زیاد برای شورای شهر مشهد تصریح کرد: بسیاری افراد با مقاصد سیاسی لیست‌هایی درست کردند و سعی کردند با تشابه اسمی و یا استفاده از نام برخی افراد حاضر در لیست جبهه پایداری، خود را منتسب به این جبهه معرفی کنند، اما صراحتا اعلام می‌کنم که ما تنها یک لیست داریم و آن هم لیستی است که از طرف دبیرخانه جبهه پایداری استان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/70005/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول