اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرکرد:

شورای شهر شهرکرد بازوی پرتوان شهرداری است

شهردار شهرکرد گفت: تعامل مشترک میان نهاد سیاست‌گذاری شورا و شهرداری شهرکرد و تداوم این تعامل، زمینه ساز پیشرفت و توسعه چشمگیر و افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان از خدمات رسانی مجموعه مدیریت شهرداری است.

شورای شهر شهرکرد بازوی پرتوان شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نقش شوراهای اسلامی در اداره جامعه بر شهروندان پوشیده نیست، ورود اهل دانش و تخصص در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم اهمیت فراوان دارد، بنابراین کسانی که می‎خواهند وارد شوراهای اسلامی شوند علاوه بر داشتن شرایط عضویت در شوراها باید به قوانین و مقررات اداره شهر و روستا آشنا بوده و بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، با توجه به اهمیت این بحث به‌منظور آشنایی با قوانین و مقررات اداره شهر و روستا گفت‌وگویی را با نورالله غلامیان شهردار شهرکرد ترتیب داده‌ایم که در ذیل آورده شده است:

 

فارس: شورای شهر و روستا تا چه حد یاری گر شهرداری در تحقق اهداف بلندمدت و کوتاه مدت است؟

غلامیان: حمایت و تقویت شهرداری‌ها از سوی شوراهای اسلامی یک ضرورت بسیار مهم است، با توجه به اینکه شهرداری‌ها پیشانی خدمات دولت و نظام به مردم هستند، تقویت و حمایت شهرداری‌ها، تقویت تمامی دستگاه‌ها است.

شهرداری‌ها سنگر اولیه ارتباط مردم هستند که با حمایت و تلاش شوراهای اسلامی شهر این ارتباط به درستی برقرار می‎شود و تقویت اعتماد و اطمینان عمومی به نظام و دولت را در بردارد و در همین راستا حمایت و پشتیبانی قاطع شورای اسلامی شهر از شهرداری راه رسیدن به اهداف مورد نظر مجموعه مدیریت شهری را آسان و هموار می‎سازد و عمران و آبادانی شهر را به دنبال خواهد داشت.

 

فارس: روند تعامل شورای شهر و شهرداری شهرکرد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

غلامیان: ایجاد تعامل فی‌مابین شهرداری و شورای اسلامی شهر بسیار ارزشمند است، تعامل مشترک میان نهاد سیاست‌گذاری شورا و شهرداری شهرکرد و تداوم این تعامل، زمینه ساز پیشرفت و توسعه چشمگیر و افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان از خدمات رسانی مجموعه مدیریت شهرداری را منجر می‎شود و خوشبختانه شورای شهر شهرکرد بازوی پرتوان شهرداری است.

 

فارس: به طور کلی عمده وظایف شورای شهر را بیان کنید؟

غلامیان: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه پیشرفت شهر و نیز نظارت علمی بر حسن انجام امور شهری را برعهده دارد و در این میان استفاده از ابزارهای نظارتی حق قانونی آنها است.

 

فارس: تداوم تعامل میان شهرداری و شورای شهر چگونه مستحکم‌تر خواهد شد؟

غلامیان: شوراها با مشورت‎ها‌ی خود که بی شک صلاح شهر و شهروندان را در بر دارد می‌تواند پشتوانه مجموعه مدیریتی شهرداری شهرکرد در راه انجام رسالت عظیم خود که همان خدمت خالصانه به مردم است، باشد و مجموعه مدیریتی شهرداری شهرکرد همواره بر تداوم تعامل همسو با اعضای شورا تأکید کرده و اعتقاد راسخ دارد با حسن انجام کار و روابط دوجانبه هر روز بر این تعامل قوی، پایبندتر باشد.

 

فارس: حمایت قانونی از مصوبات تا چه میزان مشکلات را برطرف می‌کند؟

غلامیان: قانون گذار به منظور پیش بینی تمام زوایا و جوانب نسبت به تدوین قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شهرداری شهر اقدام کرده و بر اساس پیشنهادات شهرداری و پس از اخذ توضیحات شورای اسلامی شهر مبادرت به ارائه مصوبه می‌کند و قطعا تصمیمات شورای اسلامی شهر که بر اساس یک خرد جمعی و پس از بحث و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی با اکثریت آرا به تصویب می‌رسد و قابلیت اجرا را دارد در زمان اجرا حمایت همه جانبه در روند قانونی را برای پیشبرد سریع امور می‌طلبد که نشانگر اهمیت موضوع است.

 

فارس: در شورای اسلامی شهر خرد جمعی در طرح و حل موضوعات چه جایگاهی دارد؟

غلامیان: شوراها با بکارگیری خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌ها و نظرات کارآمد تاکنون توانسته‌اند جایگاه مثبت و مهمی را بین شهروندان ایفا کنند، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده محور فعالیت شهرداری شهرکرد بهره‌گیری از خرد جمعی بوده که امروز بر اساس آمار موجود؛ استفاده از این مهم او را بیش از گذشته به اهداف مورد نظر نزدیک ساخته است.

تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی می‌تواند استحکام بیشتری را داشته باشد و اثرات مطلوب و مناسبی را نیز برای شهر به دنبال داشته باشد، همچنین امیدوارم شورای جدید شهر شهرکرد بتواند با بهره‌مندی از خرد جمعی به اتحاد برسد و شهرداری را در راستای اهداف خود بیش از گذشته حمایت کند.

================

گفت‌وگو از مریم پوراعتمادی

================

انتهای پیام/68006/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول