اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده

رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد

شهروندان زنجان در گفت‌وگو با فارس خواسته‌های خود را از رئیس جمهور آینده بیان کردند.

رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با وجود اینکه چند روزی است از آغاز تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا می‌گذرد، شور و نشاط انتخاباتی در استان زنجان افزایش می‌یابد.

اما باید دید در بین این همه شور و نشاطی که بر جامعه حاکم است، انتظارات مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای تا چه حدی پاسخ داده می‌شود و مردم چه انتظاراتی از رئیس جمهور آینده خود دارند.

برای جویا شدن از انتظارات مردم به خیابان‌های شهر زنجان آمده و از مردم در خصوص انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده سئوال می‌کنیم.

یک باز نشسته تامین اجتماعی با اشاره به شور و نشاط مردم برای حضور در پای صندوق‌‌های رای می‌گوید: رئیس جمهور آینده باید یار و یاور مستضعفین و محرومان جامعه باشد.

وی که خود را عباسی معرفی می‌کند، معتقد است رئیس جمهور آینده باید به نیازهای مناطق محروم توجه بیشتری کرده و به این مناطق بیشتر توجه کند.

وی عدم وابستگی به دولت‌های بیگانه را از دیگر انتظارات خود بیان کرد و ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید خدا ترس بوده و کشور را به بیگانگان نفروشد.

این پیرمرد 76 ساله با اشاره به حضور خود در پای صندوق رای گفت: همواره در انتخابات شرکت کرده و این بار هم شرکت در تعیین سرنوشت کشور را وظیفه شرعی خود می‌داند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید کشور را مستقل اداره کند، افزود: نظام اسلامی نباید وابسته به کشورهای خارجی باشد.

*رئیس جمهور به داد جوانان برسد

یک بانوی خانه‌دار نیز ساماندهی امور جوانان را از انتظارات جدی خود می‌داند و می‌گوید رئیس جمهور آینده باید مشکلات جوانان را حل کنند.

وی بر ضرورت تسهیل امر ازدواج جوانان تاکید دارد و می گوید رئیس جمهور آینده باید بتواند مشکلات ازدواج، مسکن و بیکاری جوانان را حل کند.

فاطمه نجفی با اشاره به مشکلات جوانان در بخش های مختلف افزود: رئیس جمهور باید جوانان را درک کرده و از این نیروها بیشتر استفاده کند.

وی جوانی را دوره حساس زندگی هر فرد در جامعه دانست و گفت: باید به مشکلات جوانان ویژه رسیدگی شود.

وی حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه را از دیگر انتظارات خود عنوان کرد و گفت: گرانی‌ها باید توسط رئیس جمهور آینده حل شود.

*رئیس جمهور از قشر دانشجو سوء استفاده نکند

یک دانشجوی رشته آی‌تی نیز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به مشکلات بیکاری قشر جوان معتقد است رئیس جمهور آینده باید برنامه‌ریزی مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جامعه داشته باشد.

سارا سرداری با بیان اینکه همواره از قشر جوان به عنوان قشر فرهیخته و فعال جامعه یاد می‌شود، افزود: همواره از این قشر در مواقعی که مورد نیاز باشد استفاده می‌شود، اما برای رفع مشکلات آنان اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی تحقق حماسه سیاسی را نیازمند حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای دانست و گفت: باید کاندیداها قول‌هایی را بدهند که مردم به ویژه جوانان را مجاب کند.

این دانشجوی زنجانی با بیان اینکه دانشجو همیشه در صحنه های دفاع از نظام اسلامی حضور دارد، خاطرنشان کرد: باید انتظارات دانشجویان به ویژه در حوزه تحصیل بیشتر مورد توجه رئیس جمهور آینده باشد.

*رئیس جمهور آینده نباید دورغگو باشد

سید محمود میر عیسی‌خانی نیز که خود را شاغل بخش خصوصی معرفی می‌کند، معتقد است، رئیس جمهور آینده باید به قول‌هایی که در هنگام تبلیغات خود می‌دهد، جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده نباید دورغگو باشد، افزود: رئیس جمهور آینده باید با صداقت با مردم رفتار کند.

این شهروند زنجانی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را از انتظارات خود از رئیس جمهور آینده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید پیرو خط امام و رهبری بوده و بر مواضع سیاست خارجی از جمله انرژی هسته‌ای تاکید داشته باشد.

عیسی‌خانی انتقاد پذیری را از دیگر انتظارات خود از رئیس جمهور آینده دانست و گفت: رئیس جمهور آینده باید سعه صدر داشته و مشکلات جامعه را حل کند.

یک بانوی خانه‌دار نیز همت مردم ایران را در خلق حماسه سیاسی جزم عنوان کرد و گفت: مردم ایران همواره حماسه ساز بوده‌اند.

عباسی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید به وظیفه خود در قبال تحقق شعار سال عمل کنند، افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت کشور در 24 خرداد ماه رقم می‌خورد، افزود: حل مشکلات جاری جامعه از انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده است.

این بانوی زنجانی گفت: اگر مردم لحظه شماری می‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند، رئیس جمهور آینده باید به انتظارات و مشکلات آنان رسیدگی کند.

*رئیس جمهور پاسدار خون شهدا باشد

یک کارمند دولت نیز در گفت‌و‌گو با فارس گفت: کاندیداها باید مواظب باشند واقعیت‌ها را به مردم گفته و از سیاه‌نمایی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در کشور وجود دارد، افزود: موقعیت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باید به مردم بازگو شود.

وی با بیان اینکه سیاه‌نمایی برخی از افراد جامعه به ویژه کاندیداها از عملکرد دولت درست نیست، خاطرنشان کرد: نباید کاندیداها عملکرد مطلوب دولت را سیاه‌نمایی کنند.

احمدی با اشاره به اینکه نظام اسلامی حاصل خون هزاران شهید و جانبازی رزمندگان است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از پیچ‌های تاریخی عبور کرده و باید به پیشرفت و تعالی نظام اسلامی کمک کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رئیس جمهور آینده نیز مطابق قانون عمل کرده و تحت تاثیر برخی جوی سازی‌ها قرار نگیرد.

گفتنی است، مردم استان زنجان در انتخابات گذشته همواره با حضور گسترده خود در انتخابات افتخار آفریده‌اند و در سال جاری نیز آماده خلق حماسه سیاسی هستند.

-------------------

ملک‌ناز نجفی

-------------------

انتهای پیام/73003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول