اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات کرمان عنوان کرد

ریخت و پاش‌های اضافی در تبلیغات ممنوع

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: ریخت و پاش‌های اضافی در تبلیغات ممنوع است.

ریخت و پاش‌های اضافی در تبلیغات ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان کرمان و روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: فرماندار کرمان در برنامه‌ریزی‌ها با دقت و مراقبت و نظم ویژه‌ای هم در دوره قبل انتخابات مجلس و هم این دوره از انتخابات روند اجرایی انتخابات را به خوبی هدایت و مدیریت می‌کند.

وی ابراز داشت: مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی یک بحث اساسی است در حالی که در جوامع دیگر با عنوان دموکراسی مطرح می‌شود گر چه در اجرا می‌بینیم که فاصله زیادی بین شعار و عمل است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان عنوان کرد: در برخی کشورها مشارکت مردم گاهی به 50 درصد هم نمی‌رسد، اما در کشور ما مکانیزم و برنامه واگذاری برخی از مسئولیت‌ها به برخی از افراد و اشخاص در قالب انتخابات یک مکانیزم بسیار صحیح و درستی است که ما معتقدیم، مردم خودشان سرنوشت خود را مشخص می‌کنند.

عربپور بیان داشت: مردم نمایندگان خود را در دو قوه مقننه و مجریه و رییس جمهور به صورت مستقیم انتخاب می‌کنند.

وی انتخابات شوراها را یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی به صورت منطقه‌ای و بومی خواند و اظهار کرد: انتخابات شوراها مظهری از مردم‌سالاری دینی است.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم سالاری ‌دینی یک اصل در نظام جمهوری اسلامی است، افزود: این امر مبارک است به این معنا که نهادهای مردمی که باید استقرار یابد با همت مردم شکل گرفته است.

عربپور ابراز داشت: در این دوره از انتخابات مردم همت خود را به کار گیرند و تا حماسه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است، رقم بخورد و سبب استحکام نظام و کشور شود.

وی با بیان اینکه کاندیداها در اجرای هر انتخاباتی یک طرف ماجرا هستند، گفت: طرف دیگر هم مجریان و ناظران انتخابات هستند که در اجرا و نظارت کار زیادی انجام می‌شود و باید بشود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان بیان کرد: ما باید قدردان تلاش‌های خدمتگزاران خود باشیم، چه نتیجه به نفع ما باشد و چه نباشد.

عربپور تصریح کرد: افرادی که انتخابات را اجرا و مدیریت می‌کنند، کار بسیار سختی انجام می‌دهند و کاندیداها باید قدردان تلاش‌های آن‌ها باشند.

وی ابراز داشت: کاندیدا شدن یک تکلیف بوده و هر کس احساس کرده است که می‌تواند، کاری برای مردم و شهر و روستا انجام دهد، برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده و بعد از رأی آوردن هم مسئولیت سنگین است.

عربپور اذعان داشت: کاندیداهایی که رأی می‌آورند باید برنامه‌ای چهار ساله داشته باشند و این برنامه باید مشخص باشد و انتخاب شدن در شوراها امانتی است بر گردن افراد که باید رعایت امانتداری را بکنند.

وی با اشاره به آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: هنر انسان در تبلیغات این است که بتواند خود را معرفی کند و در معرفی خود رعایت قانون و ضوابط را مدنظر داشته باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان اذعان داشت: چه انتخاب شوید و چه نشوید، کاندیدایی موفق است که در چارچوب ضوابط شرع مقدس تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: افراد برای ما محترم هستند و در بررسی صلاحیت‌ها بعضی‌ها تایید و بعضی دیگر رد شده‌اند و شما کاندیداها باید بدانید که هنوز آغاز راه هستید و در این چند روز قانون رعایت شود.

این مسئول ابراز کرد: پیامک‌ها باید حاکی از اخلاق تبلیغاتی باشد و به جای تخریب دیگران، برنامه‌های خودتان را اعلام کنید و تاکید می‌کنم در تبلیغات قانون، شرع و اخلاق رعایت شود و از اسراف‌ها و ریخت و پاش‌های اضافی خودداری کنید و مردم باید به توانایی‌هایتان به جای ثروت شما رأی دهند.

عربپور افزود: ممکن است، کاندیدایی که ثبت‌نام کرده است و تبلیغات هم می‌کند، اما می‌داند هر چه زحمت می‌کشد، رأی نمی‌آورد و حتی خانواده بعضی از کاندیداها هم به آن‌ها رأی نمی‌دهند، پس چرا خرج اضافه می‌کنید و دوستانه می‌گویم، زودتر انصراف دهید.

وی با اشاره به اینکه یک رأی هم در کشور شمرده می‌شود، ابراز داشت: خلق حماسه سیاسی با دست شما شکل می‌گیرد و تمام افراد را به رأی دادن ترغیب کنید.

انتهای پیام/80019/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول