اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه توجیهی کاندیدای شورای شهر بویراحمد عنوان شد

التزام اعتقادی و عملی کاندیداهای شوراها به قانون/ راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی خلاف است

جلسه توجیهی کاندیدای شورای شهر یاسوج و مادوان به منظور برگزاری انتخابات باشکوه و سالم برگزار شد و نامزدهای شوراها ملتزم به قانون شدند.

التزام اعتقادی و عملی کاندیداهای شوراها به قانون/ راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی خلاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلسه توجیهی نامزدهای شورای شهر یاسوج عصر امروز با حضور فرماندار بویراحمد، دبیر شورای هیئت نظارت استان، معاون سیاسی فرماندار، نماینده دادستان و اعضای شورای احراز صلاحیت شده در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد الفونه ضمن تبریک به نامزدهای احراز صلاحیت شده اظهار کرد: جلسه توجیهی امروز به منظور رعایت اصل قانون در تبلیغات انتخاباتی اعضای احراز صلاحیت برگزار و مقرر شد، همگان ملتزم به قانون باشند و آن را رعایت کنند.

فرماندار بویراحمد به وظایف و اهداف شوراهای هر شهر و منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... ارائه راهکارها، تشکیل انجمن‌ها، تصویب بودجه نظارت بر معاملات شهرداری، برقراری و لغو عوارض، نظارت بر حسن اجرای دعاوی شهرداری و نظارت بر بهداشت عمومی شهر از وظایف و برنامه‌های شوراهای هر شهر است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در قبل، حین و بعد از انتخابات بایدها و نبایدهایی وجود دارد، به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه شایعه‌پراکنی همه باید ملتزم به قانون باشند.

الفونه ضمن تأکید مجدد به نحوه تبلیغات شوراها اذعان کرد: تبلیغات باید در چارچوب قانون باشد و نصب هرگونه پلاکارد در ابعاد بیشتر از 70 ×100 ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی در ادامه نصب هرگونه بنر در خارج از ستاد انتخاباتی را خلاف قانون دانست و گفت: راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و ایجاد مزاحمت برای مردم، سخنرانی و استفاده از عرض معابر غیرقانونی بوده و باید در مکانی مشخص و با هماهنگی لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه سخنرانی در مکانی سر پوشیده اجرا و برگزار شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ساماندهی ستادهای انتخاباتی شوراها در سطح شهر باید در مکان مناسب و مشخصی باشد، گفت: شهرداری با برنامه‌ریزی صحیح و در اختیار قرار دادن سالنی با ایجاد غرفه مناسب و به منظور افتتاح ستادهای انتخاباتی شوراها همکاری لازم در این خصوص را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چند تن از نمایندگان شوراها به نمایندگی از دیگران به بیان دیدگاه‌ها و نحوه برگزاری و تشکیل ستادهای انتخاباتی پرداختند.

گفتنی است؛ تمامی شوراها نسبت به تشکیل و اجرای ستادها که از سوی مسئولان اعلام شد، اعتراض داشتند و هرکدام به نوعی به بیان دیدگاه‌های خود نسبت به برگزاری و اجرای بهتر ستادهای انتخاباتی شوراها پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس شوراها اجباری در افتتاح و برگزاری ستاد انتخاباتی خود در مکان ساماندهی شده توسط شهرداری ندارند و در صورت رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی و عدم مزاحمت برای دیگران می‌توانند در منازل مسکونی ستاد تبلیغاتی راه‌اندازی و افتتاح کنند.

انتهای پیام/82011/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول