اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

کاندیداها برای یکی دو رأی عاقبت خود را نفروشند/ دام تهمت و تخریب خطرناک است

کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: تمام کاندیداها از خانواده انقلاب اسلامی هستند که از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند بنابراین در دام دعوا و تهمت و تخریب نیفتند و برای یکی دو رأی عاقبت خود را نفروشند.

کاندیداها برای یکی دو رأی عاقبت خود را نفروشند/ دام تهمت و تخریب خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام شهاب مرادی در مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) که توسط ستاد همراهان مردمی محمدباقر قالیباف برگزار شد، با بیان اینکه به کمال رساندن اخلاق از اهداف مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) بود اظهار کرد: مبعث رسول گرامی اسلام (ص) یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی بود چرا که تا آن زمان به دلیل شرایط فرهنگی جزیرة‌العرب و سرزمین حجاز، اعراب روزگار سیاهی را پشت سر گذاشته بودند.

وی افزود: اعراب آن زمان به جنایت، قتل، غارت و ظلم مباهات می‌کردند و به قدری از انسانیت و مهربانی دور شده بودند که کشتن فرزندانشان و زنده به گور کردن دختران برایشان عادی شده بود.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بنابراین پیامبر در شرایط خفقان‌آوری ظهور کرد که به غیر از خانواده بنی‌هاشم کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شد که آلوده به ظلم و جنایت نباشد.

وی ادامه داد: مردم در واقع به این فضا خو کرده بودند به گونه‌ای که اگر کسی از آداب جاهلی سر باز می‌زد وی را طرد می‌کردند.

*‌ پیامبر اکرم (ص) با رفتار رئوفانه خود دگرگونی عظیمی در اعراب ایجاد کرد

مرادی بیان داشت: رسول خدا (ص) تمام تعاریف را تغییر داد و در طول 13 سالی که در مکه بود با رفتار رئوفانه خود در برابر رفتارهای جاهلانه و سخیفانه برخی اعراب دگرگونی عظیمی ایجاد کرد.

وی افزود: بدین ترتیب کم کم دل سنگ مردم جاهلی نرم شد و پیامبر اکرم (ص) از بی‌فرهنگ‌ترین آدم‌ها انسان‌هایی با فرهنگ و متمدن ساخت به گونه‌ای که اعراب لجبازی که در دنیا مشابه نداشت در فداکاری از یکدیگر پیشی می‌گرفتند.

*‌ تجملات و تفاخر، میراث باقی مانده از زمان جاهلی

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مبعث پیامبر اکرم (ص) انقلابی بود که رسوم جاهلی را زیر و رو کرد، تصریح کرد: هنوز تجملات و تفاخر زمان جاهلیت در دوران معاصر باقی مانده است که این خصیصه سلطه‌جویی ایجاد و زندگی‌ها را سخت می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: حکمت و تربیت در زندگی فردی و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است به این معنا که تمام انسان‌ها در هر لباسی باشند و حتی اگر عالم باشند به موعظه نیاز دارند.

مرادی تاکید کرد: در هر مقطعی که بشریت حکیم و راهنمایی‌کننده نداشته باشد دچار همین وضعیت می‌شود که خوبی‌ها بر بدی‌ها غلبه پیدا می‌کند.

*‌ انقلاب ایران با نان امام خمینی (ره) در جهان نمود یافت

وی با بیان اینکه اکنون در کشور خودمان نعمت‌هایی داریم که آنها را نمی‌بینیم، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران تمام ارزش‌های دروغین را نابود و ارزش‌های واقعی را به جامعه برگرداند.

مشاور و نماینده قالیباف افزود: امروز یاد و نام امام خمینی (ره) در تمام جهان زنده است و انقلاب ایران با نام ایشان در تمام جهان نمود پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امروز نام پیامبر اکرم (ص) در تمام کشورهای اسلامی از جمله اروپا رایج‌ترین نام محسوب می‌شود و این وظیفه کنونی ماست که مقبولیتی که مبعث رسول گرامی اسلام در جهان ایجاد کرد را ادامه دهیم.

*‌ باید از میراث پیامبر اکرم (ره) محافظت کنیم

مرادی تاکید کرد: مذهب و دین ما اکنون به کمک نیازمند است و وظیفه ماست که میراثی که از پیامبر اکرم (ص) برای ما باقی مانده است را محافظت و ادامه دهیم.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: توصیه مهم من این است که مراقب انقلاب باشید چرا که امام (ره) بود که ایران را از ظلمت به سمت نور بیرون برد و از زیر یوغ سلطه آمریکا و انگلیس نجات داد و عزت را برای ما به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه نهال جمهوری اسلامی ما هنوز جوان است و ما در حال تمرین دموکراسی و جمهوری اسلامی هستیم، تصریح کرد: نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نباشید و در انتخابات پیش رو به فردی که سلیقه شما نزدیک است رأی دهید.

*‌ مراقب دام‌های تحریف و تهمت در انتخابات باشیم

مرادی اضافه کرد: تمام کاندیداها از خانواده انقلاب اسلامی هستند که از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند بنابراین در دام دعوا و تحریم و تهمت و تخریب نیفتید و برای یکی دو رأی عاقبت خود را نفروشید.

*‌ رقم زدن حماسه سیاسی از همه چیز مهم‌تر است

وی تاکید کرد: اکنون از همه چیز مهم‌تر رقم زدن حماسه سیاسی در انتخابات است به گونه‌ای که فردی ولایت‌مدار بر سر کار بیاید که بتواند برای رفع مشکلات کشور اقدامات موثر انجام دهد.

وی اضافه کرد: توصیه‌ای که به خانواده‌ها دارم این است که درباره کاندیداها با یکدیگر جدل نکنند و هرچه می‌شنوید را منتشر نکنید.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: هر کس ممکن است به کاندیدایی خاص علاقه داشته اشد، ما تنها می‌توانیم آنها را موعظه کنیم که به چه کسی رأی دهند اما هر کس اجازه دارد که بر اساس تشخیص به تکلیف خود عمل کند.

*‌ حاشیه‌های  مراسم

برنامه که به اتمام می‌رسد مردم دور سخنران دوست‌داشتنی و نام‌آشنای این روزها جمع می‌شوند، هر کس درباره انتخابات نظری دارد خیلی با شور و حرارت از شهاب مرادی درباره کاندیدای اصلح می‌پرسند و این که چرا از قالیباف در انتخابات حمایت کرده است.

*‌ شهاب مرادی با لبخند در جواب کسانی که می‌پرسند در انتخابات به چه کسی باید رأی بدهند تنها یک جمله می‌گوید که خودش به قالیباف رأی می‌دهند منتهی هر کس خود باید به جمع‌بندی برسد و حجتی برای رأی خود داشته باشد.

*‌ با توجه به اینکه روز قبل در یک برنامه تلویزیونی شهاب مرادی به عنوان نماینده قالیباف در یک مناظره حاضر شده بود خیلی از سئوال‌های مردم درباره دیدگاه‌های فرهنگی قالیباف بود .

مرادی هم توضیحاتی درباره توجه به گذشته کاندیداها و عملکرد آنها می‌دهد که ملاک مهمی در اثبات توانمندی یک کاندیدا است.

*‌ در پایان برنامه هم جمعی از فعالین و تشکل‌های فرهنگی استان اصفهان در حمایت از حجت‌الاسلام شهاب مرادی که به عنوان نماینده فرهنگی قالیباف در مناظره تلویزیونی شرکت کرده بود طوماری را امضا و از وی تشکر کردند.

‌انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول