اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ چمران در جمع مردم شهرری:

تفکر امام خمینی امت اسلامی را به حرکت روبه جلو واداشت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) اسلام را نو کرد، گفت: تفکر امام خمینی امت اسلامی در جهان را به حرکت روبه جلو واداشت.

تفکر امام خمینی امت اسلامی را به حرکت روبه جلو واداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مهدی چمران پنج‌شنبه شب به شهرستان ری سفر کرد و با حضور در مسجد جامع‌المهدی (عج) دولت‌آباد در جمع مردم ولایی و همیشه در صحنه شهرری ضمن تبریک بعثت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: پیامبر کرم اسلام (ص) در سرزمین عربستان به‌دنبال ایجاد برابری و برادری بودند، ایشان در زمانی در عربستان زندگی می‌کردند که مردم آن فرهنگ، سواد و درآمد خوبی نداشتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عربستان در آن زمان آن‌قدر بی‌چیز بود که هیچ کسی در هیچ کشور به آنجا لشکرکشی نمی‌کرد چراکه این منطقه چیزی نداشت و در صحرایی خشک و بی آب و علف بود و پیامبر مکرم اسلام در بین چنین افرادی به بعثت رسید که این از معجزات الهی است.

وی در ادامه افزود: رسول مکرم اسلام (ص) این مردم را چنان تربیت کردند که آنها به برادری و برابری رسیدند تا آن‌جایی که آندلس را نیز فتح کرده و اسلام را تبلیغ کردند.

چمران با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام رشد ظاهری داشت ولی از همان اول راه یک انحراف در مسیرش به‌وجود آمد، عنوان کرد: اگر آن انحراف نبود دیگر از این سلفی‌ها خبری نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فلسفه وجود پیامبران را تشریح کرد و افزود: هرگاه توحید و یکتاپرستی به‌خطر می‌افتاد خدا پیامبری را به آنجا می‌رساندند.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز به مثابه توحید و یکتاپرستی برای پیامبر (ص) مهم نبود، عنوان کرد: ما هم باید همه چیز را برای خداوند متعال بخواهیم و اگر برای خدا نباشد حکومت‌های ما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

امام راحل انقلاب دیگری راه‌اندازی کردند/امام مردم را از ظلمت به نور برد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) انقلاب دیگری را راه‌اندازی کرد، عنوان کرد: در عصر امام راحل اسلام نو شد و تفکر و روش امام هنوز کشورهای دیگر را به تحرک وا می‌دارد که شاهان کشور خودشان را به زیر بکشند.

چمران با اشاره به اینکه همه مردم به سمت نور هدایت می‌شوند که در تاریکی و جهالت قرار نگیرند، گفت: ما خودمان را از ظلمت نجات دادیم و ظلمت شاه پرستی را کنار گذاشتیم و باید همواره از ظلمت خودپرستی هم عبور کنیم.

انتهای پیام/2462/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول