اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب اعتدال توسعه:

نهضت اسلامی امام راحل از 15 خرداد 42 آغاز شد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، نهضت اسلامی را یکی از آموزه‌های امام (ره) دانست که این نهضت از 15 خرداد سال 42 آغاز شده است.

نهضت اسلامی امام راحل از 15 خرداد 42 آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در گردهمایی حامیان حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری ایران، نهضت اسلامی را یکی از آموزه‌های امام (ره) دانست که این نهضت از 15 خرداد سال 42 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 50 سال از نهضت اسلامی امام (ره) گذشته است، اظهار کرد: باور داریم امام (ره) با تأسی از آموزه‌های پیامبر (ص) تلاش کردند در ایران نظام اسلامی را پیاده کنند.

نوبخت، جمهوری اسلامی ایران را ثمره نهضت اسلامی امام (ره) دانست و تصریح کرد: تمام گروه‌ها تلاش می‌کنند، نظام اسلامی را به نحو شایسته‌ای استمرار بخشند و آماده می‌شویم در 24 خرداد جاری یک گزینش و انتخاب را داشته باشیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به اصل 113 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: طبق اصل مذکور قرار است فردی را انتخاب کنیم که پس از رهبری نظام، عالی‌ترین فرد رسمی کشور است.

وی ادامه داد: بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌توانند شهردار، استاندار، وزیر و حتی در جایگاه معاون اول رئیس جمهور باشند، اما در 24 خرداد جاری باید استانداردهایی را داشته باشیم که یک فرد بتواند در جایگاه ریاست جمهوری حاضر باشد.

نوبخت با اشاره به اصل 115 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید یکی از رجال مذهبی و سیاسی باشد که بتواند امور اجرایی کشور را اداره کند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، جمهوری اسلامی ایران را نظام اسلامی و دینی توصیف کرد و یادآور شد: سهمیه مذهبی بودن کاندیدای ریاست جمهوری باید بر سیاسی بودن آن غلبه داشته باشد.

وی به سوابق روحانی کاندیدای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: حسن روحانی از نظر مذهبی و دینی در مرحله اجتهاد است.

نوبخت، گیلان را از معدود استان‌هایی دانست که در سال 84 رأی نخست به هاشمی داده بود و بیان کرد: امروز با گزینش درست ریاست جمهوری می‌توانیم نسبت به صیانت کشور اقدام کنیم.

*ورود هاشمی به انتخابات موجب گرمی دل‌ها شد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، ورود هاشمی به انتخابات را موجب گرمی دل‌ها خواند و اظهار کرد: پس از اقدام‌هایی که صورت گرفت، حسن روحانی توانست از مرحله تأیید صلاحیت‌ها عبور کند.

وی، وضعیت کشور از نظر جهانی و داخلی را دشوار ذکر کرد و افزود: تحریم‌های مختلفی علیه کشور اعمال شده و قصد تسلیم کردن ما را دارند و نباید تسلیم شویم.

نوبخت با تأکید براینکه کسی نمی‌تواند ملت ایران را با تهدید تسلیم کند، بیان کرد: درست است که ملت ایران شهادت را دارد، اما نباید کشور را به این مرحله بکشانیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، خواستار حفظ اصول نظام با تدبیر شد و تصریح کرد: طبق برنامه 20 ساله کشور می‌توانیم به جای تقابل با تعامل عمل کنیم.

*دو جریان فکری از ابتدای انقلاب در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی دو جریان فکری در جامعه وجود داشته است، عنوان کرد: دو جریان مذکور در جنگ حضور داشتند و با توجه به اختلاف سلیقه‌ها در کنار همدیگر بودند.

نوبخت، دو جریان فکری در جامعه کنونی را اصلاح‌طلب و اصولگرا معرفی کرد و گفت: امام (ره) رمز بقای استمرار انقلاب اسلامی را وحدت بین نیروهای اسلامی بیان فرمودند.

*اصلاح‌طلب و اصولگرا اختلاف بین حق و باطل نیست

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه عده‌ای معتقد هستند برای بقای نظام یک جریان باید حذف شود، بیان کرد: بین دو جریان مذکور اختلاف حق و باطل نیست.

وی، دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را یاران و فرزندان کشور نامید و یادآور شد: در مواردی پیشنهاد هرکدام از جریان‌ها می‌تواند برای پیشرفت کشور مؤثر باشد و همکاری دو جریان لازم است.

نوبخت با بیان اینکه حذف اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی کشور اشتباه است، اظهار کرد: شورای نگهبانی که با کسی تعارف ندارد، نمایندگان دو جریان را تأیید صلاحیت کرده است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، پرنده کشور برای پرواز را نیازمند دو بال دانست و تصریح کرد: اصولگرایی بخشی از واقعیت‌ها و شایستگی‌های کشور است.

وی اذعان داشت: احزاب در دنیا پس از دوره چهار ساله وارد عمل می‌شوند و کارنامه خود را ارائه می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه شش کاندیدای ریاست جمهوری خود را اصولگرا معرفی می‌کنند، یادآور شد: یک اصلاح‌طلب و یک اعتدال‌گرا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی در پایان ابراز کرد: نخبگان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید باشند و با شایستگان دو جریان می‌توانیم کشور را نجات دهیم.

انتهای پیام/84001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول