اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

طراحی المان‏های نمادین از جماران و تشییع پیکر امام خمینی در دماوند

شهردار دماوند از طراحی و ساخت المان‏های نمادین از جماران و تشییع پیکر امام خمینی (ره) در دماوند خبر داد.

طراحی المان‏های نمادین از جماران و تشییع پیکر امام خمینی در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی گفت: هم‏زمان با روزهای بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) در شهرداری دماوند تشکیل شده است.

وی افزود: بزرگداشت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در چهاردهم خرداد هر سال جلوه با شکوهی از میثاق ولایت و رهبری است و امسال نیز مردم همیشه در صحنه و انقلابی دماوند در این روز با برگزاری مراسم و برنامه‏های مختلف آن ایام را گرامی داشتند.

شهردار دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه دماوند از جمله شهرهایی است که در مجاورت راه‏های مواصلاتی چون هراز و فیروزکوه قرار دارد، شهرداری با پیش‏بینی‏های صورت گرفته، خود را برای استقبال و پذیرایی از زائران حرم مطهر به ویژه شهروندان شهر دماوند از مدت‏ها پیش آماده کرده بود.

همتی با اشاره به اقدامات شهرداری دماوند در این ایام افزود: فضاسازی سطح شهر، برپایی ایستگاه‏های صلواتی در مسیرهای عبوری شهر، اعزام پرسنل شهرداری به حرم مطهر، تامین بخشی از هزینه‏های زائران اعزامی شهرستان، اعزام خودروهای امدادی مانند آمبولانس، آتش‏نشانی، تانکر آب و ... به حرم مطهر از جمله برنامه‏های شهرداری بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‏های شاخص این ستاد در حوزه فرهنگی، طراحی، ساخت و نصب المان‏های نمادین از جماران و تشییع پیکر امام خمینی (ره) در میدان امام (ابتدای بلوار امام) و بلوار آیت‏الله خامنه‏اییشهر دماوند است که با توجه به پرتردد و اصلی بودن، در این دو محور قرار خواهد گرفت تا تداعی‏گر خاطرات اروج ملکوتی آن مرد فرزانه باشد.

شهردار دماوند ارسال پیامک تسلیت به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در سطح شهر، ارسال پیامک ختم قرآن جهت شادی روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، ارسال آب معدنی به حرم مطهر جهت توزیع در بین زائران و توزیع جزوه وصیت‏نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) با هدف آشنایی از سیره آن بزرگوار از دیگر برنامه‏های این شهرداری در این روزها اعلام کرد.

همتی گفت: برگزاری برنامه‏های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری یا دیگر ارگان‏های مربوطه در این ایام می‏تواند نقش مهمی در آشنا کردن نسل‏های سوم انقلاب اسلامی با اندیشه‌ها و آرمان‏های والای امام راحل داشته باشد، زیرا به برکت همین اندیشه‏هاست که امروز شاهد پیشرفت و توسعه بخش‏های مختلف کشور در عرصه‌های گوناگون هستیم.

شهردار دماوند با بیان اینکه امام فرهیخته جهان اسلام اندیشه‏های ناب و انسان‏سازی را به یادگار گذاشتند، افزود: امام راحل توانستند چهره دنیای اسلام بعد از خود را درخشان و نورانیت خاصی ببخشند و امروز وظیفه همگان است تا این اندیشه‏ها را پاس بدارند.

انتهای پیام/2568/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول