اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

استقامت امام برای پیروزی ستودنی است / عظمت امام عمل به وظیفه بود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: صبر و استقامت امام (ره) برای پیروزی ستودنی است.

استقامت امام برای پیروزی ستودنی است / عظمت امام عمل به وظیفه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله علی معلمی صبح امروز در مراسم گرامیداشت رحلت امام و قیام 15 خرداد در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اظهار داشت: مردمی که در 15 خرداد سال 42 به خیابان‌ها آمده بودند شعار آنها یا مرگ یا زندگی بود.

وی با اشاره به تاثیر معنویات در زندگی امام (ره) اظهار داشت: پشتوانه امام (ره) در راه مبارزه با ظلم ایمان و معرفت دینی بود که موجب شد مردم ورامین با شنیدن ندای هل من ناصر الینصرنی این مرجع تقلید به کمک وی شتافتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نیمه خرداد نقطه عطف و سرآغاز پدیده نو است و 15 خرداد نقطه عطف در مبارزات انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اعلام اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی‌ها از نحوه اداره ایران اسلامی شاکی بودند، بیان داشت: توده‌ای‌ها و نهضت آزادی از نحوه اداره ایران شاکی بودند که امام(ره) آنها را ارجاع به نهضت 15 خرداد می‌داد.

معلمی تاکید کرد: کسانی که در نهضت 15 خرداد ماه در کشور به شهادت رسیدند مسلمانان واقعی بودند که هدفشان سربلندی ایران اسلامی بود.

وی در ادامه به ساده‌زیستی امام(ره) اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید بزرگ در راه پیروزی ایران تلاش‌های زیادی کرد چون جامعه آن روز نیز پذیرایی این نبود که یک فرد طلبه در برابر شاه ایستادگی کند.

معلمی با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب بیان داشت: امام برای مبارزه با شاه از سال 41 تا 57 حداقل 16 سال برای به ثمر رسیدن این نهضت تلاش کرد.

وی ادامه داد: حتی حوزه‌های علمیه هم باور نمی‌کردند که امام بتواند شاه و ایادی آنها را به زانو درآورد و برخی این حرکت امام را خیال‌بافی فکر می‌کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عظمت امام(ره) عمل به وظیفه بود و امام پیروزی با شاه را وظیفه می‌دانست.

وی اضافه کرد: این مرجع تقلید ترس و ناامیدی را در راه رسیدن به هدف خویش راه نداد.

معلمی تاکید کرد: امام در راه پیروزی دارای برجستگی‌های خاصی بود و این برجستگی‌های خاص امام، وی را در برابر دشمنان پیروز کرد.

این مسئول با اشاره به استقبال پرشور مردم در مراسم‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: صبر و استقامت امام(ره) برای پیروزی ستودنی است.

معلمی ادامه داد: هیچ کسی فکر نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران بتواند در برابر هجمه‌های دشمن به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: بسیاری تا سال 56 فکر نمی‌کردند که امام(ره) بتواند در برابر دشمنان به پیروزی برسد، امام چون به وظیفه‌اش درست عمل کرد، خدا او را کمک کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذشت 24 سال از زمان رحلت امام(ره) بیان داشت: امام به خاطر داشتن زندگی پاک،‌ همچنان زنده است و روزبه‌روز نهضت و یاد امام در اذهان زنده است.

انتهای پیام/2296/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول