اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

اختلاف شیعه و سنی یک غوغای ساختگی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه غوغای شیعه و سنی یک غوغای ساختگی است، گفت: تنها راه جلوگیری از فتنه عمل به تعالی اسلامی، قرآنی و اجرایی کردن وحدت اسلامی است.

اختلاف شیعه و سنی یک غوغای ساختگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در همایش وحدت اسلامی، بصیرت انقلابی و اطاعت از رهبری که با حضور علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش سالانه برای تحکیم وحدت، تفاهم و تعاون بین شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ناجی و احیاگر مجدد اسلام ناب در عصر حاضر است، ادامه داد: اسلام ناب محمدی، اسلام پابرهنگان و مستضعفان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: آیات اجتماعی قرآن کریم نسبت به آیات عبادی آن 100 به یک است و توجه به تمامی مؤمنان و بشریت در کتاب‌های مرجع جلوه‌ای از حکمت اسلامی است.

رشید با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها متعلق به شیعیان نیست، اضافه کرد: این انقلاب به همه ادیان الهی و جهان بشریت تعلق دارد.

وی تصریح کرد: امام منادی وحدت در عصر حاضر بود و در شرایط موجود هم منادی وحدت مقام معظم رهبری است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه در جهان اسلام رخ می‌دهد به دلیل توجه و الهام‌گیری از انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: بیداری اسلامی منطقه هم از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.

رشید یادآور شد: چنانچه معتقدیم رهبر حلقه وصل اولیای الهی است، در واقع پیامبر و واقعه غدیر کامل‌کننده دین خدا بود.

وی افزود: در خراسان جنوبی علمای شیعه باور دارند که اهل سنت انسان‌های وارسته‌ای هستند که در میان خواهران و برادران تشیع مراوده، ازدواج و ارتباط داشته‌اند و سبب به وجود آمدن وحدت میان این دو قشر شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: خراسان جنوبی اهل سنت و برادران خود را وارسته‌تر، اندیشمندتر و بالغ‌تر از دیگر استان‌ها و کشورهای منطقه می‌داند.

رشید با بیان اینکه کشور ما تنها یک رهبر دارد، تصریح کرد: این برگرفته از تفکر اسلام است که امام خمینی(ره) هم به وحدت میان این دو قشر تاکید کرده است.

وی با اشاره به ولایت فقیه، خاطر نشان کرد: ولایت فقیه حلال مشکلات در موضوعات مختلف و عامل همگرایی و وحدت است.

استاندار خراسان جنوبی عامل ثبات، موفقیت و اهمیت پایدار را ولایت فقیه دانست و گفت: بصیرت، تکیه بر قرآن و هوشیاری از عوامل ثبات و موفقیت است، اما اسلام دین جهانی و فطری برای تمامی بشر است و نباید فکر کنیم که انقلاب اسلامی مخصوص ایرانیان است.

رشید متذکر شد: فتنه‌انگیزی میان دو جناح شیعه و سنی رواج یافته و کسانی که می‌خواهند الگوی اسلامی را در این دو جناح متلاشی کنند تنها به خودشان ضربه زده‌اند.

وی با بیان اینکه غوغای شیعه و سنی یک غوغای ساختگی است، خاطر نشان کرد: در همه‌ برهه‌های تاریخ حتی در زمان زندگی ائمه اطهار فتنه وجود داشته است و تنها راه آن عمل به تعالی اسلامی، قرآنی و اجرایی کردن وحدت اسلامی است.

انتهای پیام/69017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول