اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

علمای شیعه و سنی بصیرت انقلابی داشته باشند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی رسالت روحانیت را در قدرت تشخیص، تطبیق، ارتباط، خلاقیت و نوآوری خواند و تصریح کرد: علمای شیعه و سنی بصیرت انقلابی داشته باشند.

علمای شیعه و سنی بصیرت انقلابی داشته باشند

  به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان ظهر امروز در همایش وحدت اسلامی، بصیرت انقلابی و اطاعت از رهبری، اظهار کرد: در آستانه عید سعید مبعث، قیام 15خرداد و در ایام ارتحال امام خمینی(ره)، حضور با شکوه اهل تسنن و تشییع، پیام خلق حماسه سیاسی به خراسان جنوبی و کشور مخابره می‌شود.

وی با بیان اوصاف پیامبر اکرم(ص)، اذعان داشت: اوصافی که قرآن مجید در وصف پیامبر گرامی اسلام آورده است باید به علما به عنوان بخش نخست جامعه منتقل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیامبر معلم، مبشر، مؤمن و منظر است، افزود: مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و صفت حلیم بودن پیامبر اکرم(ص) می‌تواند بستری برای وحدت اسلامی مسلمانان باشد.

لطیفیان تصریح کرد: وظیفه و رسالت تمام علما و روحانیت امروز این است که اوصاف پیامبر را دوباره به صحنه عظیم بشری بازگردانند.

وی با اشاره به اینکه استکبار تلاش می‌کند با سه سناریو جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد متذکر شد: از جمله حرکت‌های دشمن موفقیت در حرکت کمونیست، صلح با اسرائیل و در حرکت سوم که نباید جامعه روحانیت اجازه دهد این اتفاق بیفتد، استکبار تلاش کرد جلوی حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی را بگیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه امروز می‌تواند جنبش‌های الهی را به سرلوحه مقصود برساند به قطع و یقین وحدت است و وحدت عمل صالحی است که اگر در تک تک ما به تحقق برسد جامعه بشری را به حیات طیبه خواهد رساند.

لطیفیان با اشاره به نقش روحانیت در اسلام یادآور شد: آنچه نظام روحانیت باید به جامعه منتقل کند پیام شیرین و حیات‌بخش عفت است که سه اصل تزکیه، تعقل و احیای بینش بر پایه آن استوار است و امروز از این جمع فرهیخته و عاقل انتظار می‌رود پیام بعثت را به جامعه منتقل کنند.

وی هدف از بصیرت انقلابی در این نشست را حضور با شکوه علمای شیعه و سنی در صحنه حمایت از دستاوردهای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: حمایت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران نشان از وحدت علمای شیعه و سنی دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط با مسئله اطاعت از رهبری که سومین هدف این نشست است، عنوان کرد: مسئله اطاعت از رهبری مورد اتفاق فقه شیعه و سنی است و تردیدی نیست اگر امت اسلامی پشت سر رهبری حرکت کند این کشور قدرتمند می‌تواند تکیه‌گاهی برای همه مستضعفان جهان باشد.

لطیفیان رسالت روحانیت را در قدرت تشخیص، تطبیق، ارتباط و خلاقیت و نوآوری خواند و تصریح کرد: اگر روحانیت در تشخیص صحنه دچار تشویش شود فرصت طلایی خودش را از دست می‌دهد.

وی دومین رسالت روحانیت را قدرت تطبیق روحانیت خواند و اظهار کرد: روحانیت باید شرایطی که امروزه در جامعه بوجود آمده است را با زمان پیامبر اکرم(ص) تطبیق داده و مطابق همان معیارها هم حرکت کند و هم جامعه را به سمت آن هدایت کند.

  مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قدرت ارتباط روحانیت با جامعه داخلی و جامعه بین‌المللی و قدرت خلاقیت و نوآوری که از مخالفت شیعه و در جامه عمل پوشیدن به مواضع رسول اکرم(ص) است را از دیگر رسالات روحانیت برشمرد.

انتهای پیام/69017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول