اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

وحدت شیعه و سنی خنثی‌کننده فتنه و توطئه دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به فرمایشات امام و رهبری در خصوص اهمیت وجود وحدت شیعه و سنی بین مسلمانان گفت: وحدت شیعه و سنی خنثی‌کننده فتنه و توطئه‌های دشمنان اسلام است.

وحدت شیعه و سنی خنثی‌کننده فتنه و توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در جریان دیدار روحانیون قم شرکت‌کننده در اردوی فرهنگی و علمی در مجتمع فرهنگی نور سنندج اظهار کرد: امام(ره) در سال 57 نظام جمهوری اسلامی ایران را مظهر برادری شیعه و سنی اعلام کردند و این بیانگر انسجام و استحکام هرچه بیشتر شیعه و سنی در کنار یکدیگر بوده که همین مهم منجر به خنثی شدن فتنه و توطئه دشمنان نظام خواهد شد.

وی افزود: استان کردستان از لحاظ جغرافیایی، سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی فضای ویژه‌ای دارد و لازم است به این استان با ادبیات ویژه‌ای وارد شد و نگاه و رویکرد ویژه‌ای به این استان داشت.

صفی‌یاری بیان کرد: استان کردستان تا قبل از انقلاب استانی محروم، گوشه‌گیر و منزوی بود اما بعد از انقلاب اسلامی با نگاه مهربانانه حضرت امام(ره) به این استان، کردستان از حاشیه وارد متن شد و تحولات گسترده‌ای در آن شکل گرفت.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان اظهار کرد: سفر معظم‌له نیز به استان کردستان نگاه‌های همه را به این استان تغییر داد چرا که سفر ایشان به استان نقطه عطفی در تاریخ محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه سفر معظم‌‌‌‌له به کردستان امیدها را تقویت کرد، یادآور شد: ایشان کردستان را سرزمین فداکاری‌های بزرگ، سرزمین صفا و وفاداری، سرزمین فرهنگ و هنر با 5 هزار و 400 شهید فداکار که مظلومانه و غریبانه‎تر از همه شهدا به شهادت رسیدند، نامید و با این تعاریف کردستان وارد مرحله جدیدی شد.

صفی یاری ادامه داد: امروز دشمن بحث قومیت‌ها را به عنوان مؤلفه‌ای برای ایجاد تفرقه مدنظر دارد امام معظم‌له در سفر خود به کردستان فرمودند در نظام اسلامی تنوع قومیت‌ها یک فرصت است و سنت‌ها، آداب و عقاید مکمل و مقوم همدیگر به شمار می‌روند.

وی عنوان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب کردستان باید از مرحله امنیتی به فرهنگی گذر کند پس در اینجا وظیفه مسئولان به ویژه روحانیون است که در اعتلای سطح فرهنگی و عملیاتی شدن منویات معظم رهبری تلاش جهادی و جدی داشته باشد.

انتهای پیام/79007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول