اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیخ عیسی قاسم از بحرین:

دشمن در بحرین به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است

روحانی مبارز بحرینی با بیان اینکه دشمن در بحرین به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد تفرقه بین آن‌هاست گفت: حکومت تصور می‌کند با ایجاد تفرقه بین مردم، می‌تواند این انقلاب مردمی را به انحطاط بکشد.

دشمن در بحرین به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید یاسین موسوی در همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی که جمعه شب به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد به تبیین وضعیت انقلاب بحرین پرداخت و اظهار داشت: تردیدی نیست که انقلاب بحرین در معرض تهدیدات داخلی و بین‌المللی قرار دارد ولی با این وجود، این انقلاب مستحکم، رو به پیش است و خاموش شدن آن تصور باطلی است که توسط عده‌ای مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: عوامل ادامه حیات انقلاب بحرین همان دلایلی است که این انقلاب را به حرکت در آورده است و علل اساسی که در پیدایش این انقلاب موثر بوده همچنان باقی است.

نماینده روحانی مبارز بحرین شیخ عیسی قاسم در ادامه به تبیین اهداف انقلاب بحرین پرداخت و ابراز داشت: نخستین دلیل قیام مردم در بحرین، ظلم و ستمگری حکومت بحرین است، ظلم فراگیری که حتی به معیشت و اقتصاد مردم صدمه زده و آن‌ها را زیر فشارهای سنگینی قرار داده است، دلیل دیگر قیام بحرینی‌ها تهدید و کشتار مردم مؤمن و رهبران روحانی آن‌ها است.

موسوی با بیان اینکه تعرض به اموال و نوامیس مردم بحرین از دیگر دلایل اهداف قیام در این کشور است تصریح کرد: مردم بحرین در اعتراض به این ظلم‌ها همچنان به صورت تظاهرات، تحصن و اعتصاب انقلاب برحق خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: با وجود فضای خفقان در این کشور، ملت بحرین چشمان خود را روی این تهدیدات باز کرده و دیگر ترسی ندارد، مردم بحرین به امام خود، سیدالشهدا (ع) اقتدا کرده‌اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت، آنان در سر دو راهی زندگی ذلت‌بار و شهادت در راه سعادت راه دوم که مشی و مرام امام حسین (ع) در برابر حکومت ظالمانه است را انتخاب کردند و تا آخرین قطره خون در این مسیر پایدار خواهند ماند.

این روحانی مبارز با تاکید بر اینکه دشمن در بحرین به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد تفرقه بین آن‌هاست بیان داشت: حکومت تصور می‌کند با ایجاد تفرقه بین مردم، می‌تواند این انقلاب مردمی را به انحطاط بکشد. جریان حاکم سعی می‌کند وانمود کند که انقلاب بحرین، انقلابی شیعی است که از بیرون مرزها خط می‌گیرد، ولی هیئتی که به بحرین آمد تا حقایق را بررسی کند به این نتیجه رسید که انقلاب بحرین یک انقلاب داخلی و ملی است.

موسوی با اشاره به اینکه شیعیان در انقلاب بحرین حضور حداکثری دارند، افزود: به همین دلیل عده‌ای این‌گونه وانمود کردند که چون اکثریت شیعه در انقلاب حضور دارند، مطالبات مطرح شده نیز مطالبات شیعی است در حالی که تمام مردم بحرین می‌دانند این گونه نیست و مطالبات مردم حقوق اساسی و اجرای عادلانه قوانین بر اساس اسلام است. ملت بحرین ملتی توحیدی و الهی است و در خاستگاه توحیدی حرکت کرده و بر این اساس همه را به وحدت فرا می‌خواند، آن‌گونه که امام خامنه‌ای ملت‌های مسلمانان را به وحدت با محوریت توحید فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که در انقلاب بحرین، شیعه در اکثریت است ولی خواسته‌های مردم و رهبران شیعه برای تمام مردم بحرین است و همه را برادر خود می‌دانند و بر همین اساس است که انقلاب مردمی بحرین رو به‌پیش است و در مسیر الهی به راه خود ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله به پیروزی خواهد رسید.

نماینده شیخ عیسی قاسم از بحرین گفت: ایمان به خدا از جمله ارکانی است که انقلاب بحرین را به پیروزی خواهد رساند، این توکل باعث می‌شود که آن‌ها از هر بیم و هراسی ایمن باشند، دومین پایه پیروزی انقلاب بحرین رهبری هوشمندانه شیخ عیسی قاسم است. این شخصیت روشن ضمیر، آگاه و متفکر حدود 50 سال است که مردم بحرین را رهبری می‌کند.

موسوی در پایان با بیان اینکه آگاهی و هوشیاری ملت رکن سوم رسیدن به پیروزی است خاطرنشان کرد: ملت بحرین ملتی آگاه، هوشیار و هوشمند است، همان‌گونه که امام خمینی (ره) پایه مهم پیروزی انقلاب ایران را حضور هوشیارانه مردم در صحنه می‌دانستند، ملت انقلابی بحرین نیز امروز بر این پایه و اساس وارد صحنه شده و به رهبری فرهیخته‌ای چون عیسی قاسم برای رسیدن به خواسته‌های بر حق خود تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/78009/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول