اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

دشمنان با ابزار وهابیت دنبال ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دشمنان دین و حقیقت انسانی با ابزار قرار دادن گروه‌هایی همچون فرقه ضاله وهابیت سعی می‌کنند به وحدت شیعه و سنی ضربه وارد کنند.

دشمنان با ابزار وهابیت دنبال ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه تقریب مذاهب شهرستان نمین اظهار داشت: اشتراکات مذهبی که بین شیعیان و سنی‌ها وجود دارد بسیار بالاتر از آن است که عده‌ای بخواهند بین این دو آیین اختلاف بیندازند و یا بخواهند به هر نحو ممکن زمینه بدبینی و حرکت‌های ناسالم را به وجود آورند.

وی شیعیان و سنی‌ها را برادران، نزدیک‌ترین دوستان و صمیمی‌ترین رفقا در عرصه دینی، اعتقادی و آرمانی توصیف کرد و افزود: آنهایی که به اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زنند اندیشه برگرفته از اندیشه شیطانی و ضد انسانی را دارا هستند که به هر طریق ممکن سعی می‌کنند در این وحدت و مودت فاصله ایجاد کنند.

ستوده با بیان اینکه در رأس دشمنان قسم خورده اسلام و تفکر شیعی و سنی آمریکا و جنایتکاران سرزمین اشغالگر قدس قرار دارند، تصریح کرد:‌ جلادان روزگار امروزه با توسل به ابزارهایی همچون وهابیت سعی می‌کنند بر اختلاف و دودستگی دامن بزنند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود در جامعه اسلامی دست پیدا کنند که قطعاً در این مسیر با شکست روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن در پیگیری این اهداف شوم و رسیدن به منافع نامشروع خود همه مبانی انسانی و اسلامی را زیر پا گذاشته و تنها سعی دارد با توسل به زور و برخی رفتارهای نامناسب جامعه بشری را دچار التهاب کند تا شاید از تنش در جامعه اسلامی و شیعه و سنی بتواند برای خود جایگاهی پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ در کنار تلاش‌هایی که برای به هم زدن پیوند مودت و دوستی شیعیان و سنی‌ها انجام می‌شود عده‌ای همچنان سعی دارند یک نوع نفاق و چند رویی در جامعه اسلامی و برخی حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند که قطعاً در این مسیر نیز آنها به مرحله ناکامی می‌رسند.

در این جلسه که با هدف تبیین اشتراکات مذهبی، دینی روحانیان شیعه و سنی در نمین برگزار شد، امام جمعه شهرستان‌های نمین و عنبران در سخنانی اعلام کردند که وحدت شیعه و سنی وحدت پا برجا است و هیچ حرکت شیطانی نمی‌تواند بر این وحدت و اخوت سایه بیفکند و یا آن را زیر سئوال ببرد.

انتهای پیام/62005/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول