اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

اهانت به صحابه پیامبر با هدف تفرقه بین مسلمانان صورت گرفت

امام جمعه آستارا گفت: هدف عاملان هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی جهان است.

اهانت به صحابه پیامبر با هدف تفرقه بین مسلمانان صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در گردهمایی مردم این شهرستان در محکومیت عوامل هتک حرمت به صحابه پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: به اتفاق آرای مذاهب اسلامی نظیر تشیع و اهل سنت، نبش قبر مومن را حرام می‌دانند مگر در شرایطی که شرع مقدس اسلام مجاز داند.

وی با بیان اینکه حجر بن عدی از صحابه مخلص پیامبر اکرم (ص) و از مسلمانان درجه یک در آن زمان بود، افزود: حجر بن عدی اهل عبادت‌های طولانی و فردی دائم‌الوضو و همواره مورد توجه ویژه پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) بود.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه این شخصیت بزرگوار به هیچ عنوان با دشمنان اهل بیت (ع) سازش نکردند، تصریح کرد: در زمان امام حسن مجتبی (ع) از مدافعان سرسخت و بصیر امام بود و با معاویه مخالفت می‌کرد و این مخالفت‌ها موجب شد تا این بزرگوار را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به جنایات تروریست‌ها و وهابیون در کشور سوریه، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با دستور و تحریک غربی‌ها و با حمایت برخی از کشورهای عربی مسلمانان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و حتی به کودکان و زنان نیز رحم نمی‌کنند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه این جنایات ننگین و شرم‌آور و خلاف آموزه‌های دین مبین اسلام است، اذعان کرد: هدف اصلی عاملان این جنایات و هتاکی به مقدسات اسلام تفرقه انداختن بین مسلمانان است که باید مسلمانان اهل تشیع و تسنن هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: دشمن می خواهد اهل سنت را با اهل تشیع درگیر کند و این اعمال ننگین از طرف وهابیون انجام می‌گیرد که باید تمام مسلمانان جهان علیه آنها قیام کنند.

امام جمعه آستارا، افکار منحرف وهابیون را خطرناک دانست و یادآور شد: تمام علمای اهل سنت احترام و ارزش بسیاری نسبت به اصحاب پیامبر دارند که نشانه جایگاه ویژه و مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بین اهل سنت و تشیع است.

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت و تشیع برادر یکدیگر هستند، خواستار وحدت و همدلی بیشتر بین آنها شد.

حافظ‌نیا وجود افکار انحرافی را تهدیدی برای مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مقابل اقدام ننگین و وقیحانه انحرافیون کوتاه بیاییم قطعاً در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول