اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

صهیونیسم عامل وقوع جریانات امروز سوریه است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: اتفاقی که در سوریه رخ می‌دهد جنگ شیعه و سنی نیست، بلکه برنامه‌ریزی برای دفاع از صهیونیست‌ها است.

صهیونیسم عامل وقوع جریانات امروز سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی همدان در مسجد دانشگاه بوعلی تجمعی را در محکومیت اقدامات تروریستی افراطیون سلفی وهابی در هتک حرمت به مرقد مطهر حجر بن عدی از صحابی پیامبر اسلام(ص) برگزار کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی در این تجمع اعتراض‌آمیز با بیان اینکه استعمار بعد از ورود به منطقه خاورمیانه سیاست تغییر دین را پیگیری می‌کرد اظهار داشت: با هوشیاری مسلمانان، سیاست تغییر دین در این منطقه و جهان اسلام به نتیجه نرسید.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی ادامه داد: استکبار در آمریکای لاتین، آفریقا و جنوب شرقی موفق به اجرای سیاست تغییر دین و زبان شد و به راحتی غربی کردن را در این مناطق از جهان رواج داد.

وی افزود: غربی کردن در برخی از نقاط دنیا بیشتر مشهود است، برای مثال بزرگ‌ترین جمعیت انگلیسی‌زبان در قاره امریکا زندگی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی در ادامه با اشاره به اینکه بافت جامعه اسلامی در مقابل تغییر دین مقاومت می‌کرد بیان داشت: استعمار راهکاری که برای مقابله با اسلام اندیشید ایجاد فرق و مذاهب جدید بود.

وی اضافه کرد: استکبار در جهان تشیع دو فرقه ضاله بابیه و بهائیت و در بین اهل سنت وهابیت را به عنوان شاخه افراطی سلفی‌گری با حمایت روس و انگلیس و دیگر استعمارگران به وجود آورد. 

رستمی در ادامه با بیان اینکه در عربستان وهابیون جنایات زیادی را مرتکب شدند خاطرنشان کرد: وهابیت یک جریان ضد اسلامی است و آنها زیارت قبور ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین را به عنوان بدعت و شرک قلمداد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان غالب شرق و غرب را به هم ریخت افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بین دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود که امام راحل این تقسیم‌بندی را تغییر داد.

رستمی اذعان داشت: امام خمینی در مقابل استعمارگران دو واژه جدید مستضعفین و مستکبران و اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی را وارد ادبیات عمومی دنیا و جهان اسلام کرد که پیام‌های بسیاری را در برداشت.

وی ادامه داد: امام راحل مسائل اصلی اسلام مانند روز قدس و مسئله فلسطین را به عنوان محوری‌ترین مسائل جهان اسلام مطرح کردند که این مسائل به جریان بیدارگر ملت‌های اسلامی تبدیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری دعوای سوریه را جنگ شیعه و سنی نمی‌داند اضافه کرد: مسئله سوریه جنگ بین جریان طرفدار مقاومت و مخالف مقاومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت حجر بن عدی اشاره کرد و یادآور شد: حجر بن عدی یکی از صحابی شاخص رسول اکرم و امام علی است و به خاطر اینکه بسیار اهل تقید بود به او حجرالخیر می‌گفتند.

رستمی بیان کرد: حجر بن عدی در تمام فعالیت‌هایی که به نفع اسلام بود حضور داشته و در جنگ نهروان با خوارج در کنار امیرالمؤمنین علی(ع) شرکت کرد.

وی با بیان اینکه جسارت و توهین به بزرگان اسلام در اعتقادت اهل سنت نیز ممنوع و حرام است اضافه کرد: اتفاقی که در سوریه رخ می‌دهد با هیچ مبنای عقلایی قابل قبول نیست و در واقع برای دفاع از صهیونیست‌ها است.

در پایان این مراسم بیانیه دانشجویی در محکومیت هتک حرمت به مرقد مطهر حجر بن عدی قرائت شد.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول