اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت:

حجربن عدی متعلق به همه مسلمانان است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت و رییس شبکه جهانی ولایت گفت: تخریب مقبره حجربن عدی قلب همه مسلمانان را به درد آورده چرا که وی متعلق به همه مسلمانان است و شیعه و سنی این حرکت را توهین به مقدسات اسلام می‌دانند.

حجربن عدی متعلق به همه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله سید محمد حسینی‌قزوینی ظهر امروز در همایش بررسی ابعاد شخصیتی حجربن عدی که در دانشگاه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه توسط ستاد دائمی وحدت حوزه و دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد، اهانت به جسد مطهر حجربن عدی صحابه بزرگ پیامبر(ص) به دست وهابیت را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: با این جنایت قلب همه مسلمانان شیعه و سنی به درد آمده چرا که وی متعلق به همه مسلمانان است و شیعه و سنی این حرکت را توهین به مقدسات اسلام می‌دانند.

رییس شبکه جهانی ولایت، ریشه این جنایت را از وهابیت دانست و اظهار داشت: اتحاد اهل‌سنت و تشیع باید ادامه داشته باشد و لازم است مراجع عظام به مقابله با وهابیت و حامیان آنان بشتابند چون اسلام با خشونت و توهین مخالف است.

 حسینی‌قزوینی تصریح کرد: تعامل شیعه و سنی بسیار مؤثر است و تمام بزرگان شیعه و سنی بر آن تاکید دارند ولی دشمنان ما به ویژه وهابیون با هجمه‌های تبلیغاتی وسیع خواستار تفرقه بین این دو گروه هستند و تشیع را متهم به بی‌احترامی به صحابه‌های پیامبر(ص) می‌کنند و از طرف دیگر با تعرض به مقبره صحابه رسول‌خدا(ص) چهره واقعی خود را نشان می‌دهند.

وی اعلام کرد: به تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دفاع از ارزش‌های اسلامی وظیفه همه مسلمانان است و معنای وحدت این نیست که ما از اصولمان دست برداریم و انتظار هم نداریم که عزیزان سنی‌مذهب از کوچک‌ترین فرعیات خود دست بردارند.

حسینی‌قزوینی با تاکید بر اینکه شایسته است شیعه و سنی از تعامل بیش‌تری در ارتباط با یکدیگر برخوردار باشند تا دشمنان جرأت دخالت در جهان اسلام را نکنند، اظهار داشت: علمای شیعه و اهل سنت بیانیه‌های مفصل و تندی در رابطه با این جنایت صادر کرده‌اند و به نکاتی پرداختند که قابل توجه است.

وی اظهار داشت: این جبهه نصرت که به عنوان سپاه رحمت از خود یاد می‌کنند در کمال وقاحت تصویر دو تن از افرادی که به تخریب مقبره پرداخته‌اند را در سایت‌های مختلف به تصویر کشیده‌اند ‌‌و در کنار این قضایا با وجود هجمه کم‌نظیر این محکومیت توسط علمای شیعه و سنی، وهابیت سکوت کردند و حتی یک جمله یا کلمه در محکومیت این قضیه بیان نکردند.

رییس شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: برخی وهابیون به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کردند و رسما اعلام کردند این قضیه توسط شیعیان انجام شده و می‌خواهند شیعیان را به عنوان افرادی جنگ‌جو اعلام کنند.

وی ادامه داد: قضاوت با کسانی است که این مسائل را درک می‌کنند و پی‌گیر هستند و آن‌چه مایه تأسف است این بود در سایت‌های مختلف وهابیت، حجربن عدی از دایره صحابه پیامبر(ص) بیرون زده شد.

وی در خصوص شخصیت حجربن عدی گفت: وی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) به شمار می‌رود و دوشادوش حضرت علی (ع )در جنگ‌ها حضور داشته و انگیزه و علت شهادت حجربن عدی باید به دقت بررسی شود که چرا در بیابان دمشق به شهادت رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت افزود: از دیدگاه بنی‌امیه علاقه به حجربن عدی جرم است و هر گلویی که صدای دفاع از حضرت علی(ع) داشته باشد می‌خواستند که بریده شود تاریخ بنی‌امیه سیاه و حرکت آنان وقیح است و حجربن عدی به علت دوستی با اهل‌بیت به شهادت رسید.

انتهای پیام/2700/خ40/د1000

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول