اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت عنوان کرد

بازگشت به سیره بزرگان دین راه نجات از تفرقه

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت گفت: اسلام با دو گروه شیعه و سنی و پیروان آنان شناخته می‌شود که اگر به درستی دستورات دین اسلام را ادا کنند دشمن توان مقابله با این دین الهی را پیدا نخواهد کرد.

بازگشت به سیره بزرگان دین راه نجات از تفرقه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مولوی اسحاق مدنی در مراسم یادواره شهید البوطی که پیش از ظهر امروز با حضور علمای اهل سنت و تشیع کشور در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد با بیان اینکه ما از آغاز ظهور دین اسلام تا کنون حوادث تلخ زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: این حوادث تلخ تقریبا از صدر اسلام آغاز و امروز هم با گذشت بیش از 1400 سال از این دین الهی همچنان دامان مسلمانان را در برگرفته است.

وی تصریح کرد: نخستین حوادث تلخ در جهان اسلام که به دست خود مسلمانان شکل گرفته جدا کردن سر مبارک حضرت امام حسین نوه پیامبر عظیم‌الشان اسلام به دست عده‌ای مسلمان است.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام بزرگان، علمای دینی و ارزشی به دست مسلمانان شهید شده و این مهم در عصر ما نیز در جوامع مختلف خود را نشان داده است.

به گفته وی، ترور شهید مطهری در عصر امروز نه به دست یک غیرمسلمان و حتی نه به دست یک مسلمان سنی مذهب بلکه به دست مسلمان شیعه مذهبی که ادعای شیعه اثناعشری دارد و ترور شهید البوطی به دست سنی مذهبی که از منابع کتاب‌های علمی این شهید بزرگوار استفاده کرده است واقعا جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حوادث اینچنین ما را به فکر وانمی‌دارد و تدابیری در راستای علاج این مسائل از سوی مسلمانان و اندیشمندان و بزرگان این دین الهی صورت نمی‌گیرد.

وی با اینکه اسلام با دو گروه شیعه و سنی و پیروان آنان شناخته می‌شود گفت: اگر این دو گروه به درستی دستورات دین اسلام را ادا و تنها هدفشان حرکت روبه جلو و ترویج دین اسلام با اولویت و حفظ وحدت باشد دشمن توان مقابله با این دین الهی را پیدا نخواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت تصریح کرد: با وجود تعارف‌هایی که در مورد نبود اختلاف بین مسلمان می‌کنیم اختلاف وجود دارد چرا که اگر اختلافی وجود نداشت دیگر نیازی به نوشتن این همه کتاب و بیان احادیث و غیره نبود.

وی چاره‌اندیشی برای مدیریت اختلافات را مهم‌ترین نیاز امروز جهان اسلام دانست و گفت: ما باید به دنبال چاره راه باشیم که این اختلافات را چگونه مدیریت و بررسی کنیم.

به گفته مولوی مدنی، ارائه راهکارهای علمی و ارزشی برای رفع اختلافات و تثبیت پایه‌های وحدت مهم‌ترین نیاز امروز ماست که باید با همفکری علما و فرهیختگان شیعه و سنی در این مسیر گام‌های اساسی برداریم.

وی از ایران اسلامی به عنوان پیشروترین کشور در بحث وحدت اسلامی نام برد و گفت: در کشور ما مشکلاتی که در کشورهایی همچون عراق و افغانستان که مسلمانان همدیگر را ترور و قتل عام می‌کنند وجود ندارد و مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم و مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با وجودی که دشمنان اسلام و انقلاب با استفاده از سایت‌ها، شبکه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ایران اسلامی هستند به برکت انقلاب اسلامی وحدت در کشور ما مثال‌زدنی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت افزود: تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت حفظ وحدت در کشور بدون شک کشتی انقلاب را به ساحل نجات خواهد رساند و دشمنان در مسیر رسیدن به اهداف شومشان در این کشور اسلامی ناکام خواهند ماند.

وی با انتقاد از کارهای انجام شده از سوی مسلمانان در زمینه حفظ و حدت اسلامی اظهار کرد: اگر برداشت مسلمانان چه پیروان اهل سنت و چه پیروان اهل تشیع از اسلام این باشد که داریم قطعا به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

مولوی مدنی حرکت در مسیر سیره و روش بزرگان را تنها راه نجات دنیا اسلام برای پیروان هر دو گروه عنوان کرد و گفت: رسیدن به نتیجه مطلوب تنها با برگشت به اعتقادات و نحوه رفتار و برخورد بزرگان ما امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی، اگر علمای اهل سنت با توجه به سیره و رفتار خلفای راشدین و علمای اهل تشیع نیز با توجه به نحوه رفتار امام علی (ع) رفتار کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز جهان اسلام با آن درگیر است برطرف خواهد شد.

به گفته وی، مشکلات مسلمانان زمانی رفع می‌شود که علمای اهل تشیع همانگونه که ادعا می‌کنند پیرو امام علی هستند رفتار کرده و علمای اهل سنت نیز روش و سیره بزرگان دین خود را در رأس حرکات و سخنان خود قرار دهند تا چیزی به نام تفرقه در بین مسلمانان باقی نماند.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت در پایان تصریح کرد: کتاب، تفسیر و همایش و نشست‌ها تا زمانی که ما به بزرگان دین که تنها هدفشان گسترش دین اسلام و استحکام پایه‌های این دین الهی در جهان بود بازنگردیم چاره راه نخواهد بود.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول