اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی جزایری:

ولایت فقیه یادگار امام خمینی (ره) است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ولایت فقیه را یادگار حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: همه باید این هدیه الهی را حفظ کنیم.

ولایت فقیه یادگار امام خمینی (ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه اهواز، با بیان اینکه ولایت فقیه یادگار حضرت امام خمینی(ره) است اظهار کرد: همه باید این یادگار به جا مانده از رهبر کبیر انقلاب را محافظت کنیم.

*اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کنیم

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز یکی دیگر از یادگارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که برای ما به یادگار گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با توصیه همگان به تقوای الهی خاطرنشان کرد: همه باید تمام اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کنیم و بدانیم که خدا همیشه شاهد و ناظر است.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: هر جا که باشیم در محضر خداوند تبارک و تعالی هستیم و اگر به موضوع توجه داشته باشیم هیچ وقت به سراغ گناه نمی‌رویم.

*حاجاتشان مستجاب شد

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اهواز، 25 رجب سالروز شهادت جانسوز حضرت امام موسی کاظم(ع)، هفتمین امام شیعیان را تسلیت گفت و تصریح کرد: این امام همام همان طور که نزد علمای شیعه جایگاه بزرگی دارد در بین علمای اهل سنت نیز جایگاه خاص خود را دارد به طوری که یکی از بزرگان و علمای سنی در مورد امام هفتم می‌گوید که امام بزرگواری است و کرامت‌های زیادی از ایشان دیده شده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه اهواز در ادامه القاب امام موسی‌بن جعفر(ع) را برشمرد و افزود: یکی از القاب آن حضرت باب الحوائج(ع) است و در ایران و عراق به این لقب معروف است زیرا افراد زیادی که محتاج بودند به آن حضرت متوسل شدند و حاجاتشان مستجاب شد.

به گفته وی، کرامات امام موسی کاظم(ع) آنقدر زیاد است که از دایره عقل انسان خارج است و عقل‌های همه را متحیر می‌کند.

*روز یتیمی امت و فاجعه‌ای کبری

موسوی جزایری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه اهواز، به 14 خرداد سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز، روز یتیمی امت و فاجعه‌ای کبری بود زیرا همه ملت پدری مهربان و دلسوز را از دست دادند، آن هم نه پدری که فقط به فکر دنیای فرزندانش باشد بلکه به فکر آخرت آن‌ها هم بود و می‌کوشید که فرزندانش صاحب عزت، شوکت، فضیلت و تقوا باشند.

وی در ادامه به رهنمودهای امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام امت یکی از رهنمودهایی که می‌دادند این بود که همه مسلمانان باید با هم متحد باشند زیرا این اتحاد باعث انسجام در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان است چنان که اسلام می‌خواهد مسلمانان عزیز و قدرتمند باشند.

*جنگی که بر سوریه تحمیل شد

امام جمعه اهواز، در ادامه به اقدامات وهابیت برای برهم زدن وحدت مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وهابیت دست به کار شد و اتحاد مسلمانان اهم از شیعه و سنی را نشانه گرفت و آغاز به کارهای تفرقه‌افکنانه کرد که متاسفانه در برخی مناطق موفق شدند این وحدت را برهم زنند.

وی اقدامات دشمنان در عراق و سوریه یکی از نقشه‌های شوم آمریکا، اسرائیل و وهابیت دانست و اظهار کرد: جنگ سوریه یک جنگ تحمیلی است زیرا ملت سوریه خواهان چنین جنگی نیستند و این فقط منافعش برای اسرائیل است که با خیال راحت به کارهایش می‌پردازد.

موسوی جزایری، جنگ سوریه را ایستادن شیطان در مقابل حق دانست و ادامه داد: گروه‌های ملحدی مانند وهابیت جنایات سوریه را انجام می‌دهند.

*تیر خلاصی برای نقشه‌های شوم دشمن

وی انتخابات 24 خرداد را یک امتحان بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: باید بکوشیم که این انتخابات پرشور برگزار شود تا تیر خلاصی برای نقشه‌های شوم دشمن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 1342 خاطرنشان کرد: مردم در اعتراض به دستگیری حضرت امام در روز 12 محرم با راه‌اندازی دستجات عزاداری، علیه حکومت پهلوی شعار دادند که ماموران رژیم نیز مردم را به گلوله بستند و تعداد زیادی از عزاداران را در قم و تهران به شهادت رساندند، تعداد شهدا به قدری زیاد بود که کسی آمار دقیقی از آن‌ها ندارد.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول