اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

خروج از خط امام خمینی (ره) مساوی با هلاکت است

امام جمعه شهر آبیک خروج از خط امام خمینی (ره) را مساوی با هلاکت دانست.

خروج از خط امام خمینی (ره) مساوی با هلاکت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: خروج از خط امام راحل همانند خروج قطار از ریل راه‌ آهن است، بنابراین عدول از خط امام راحل بدون تعارف عدول از اسلام است.

وی افزود: آحاد جامعه، مسئولان، احزاب، گروه‌ها و اشخاص نباید از اهداف امام راحل که همان اهداف اسلام و قرآن کریم است زاویه گرفته و منحرف شوند، بنابر این هر فردی که از خط امام راحل خارج شده، باید توبه کرده و به آغوش اسلام و نظام بازگردد.

خطیب جمعه شهر آبیک حاکمیت اسلام را از شاخص‌های خط امام راحل ذکر و خاطرنشان کرد: امام راحل هیچ ارزشی را بالاتر از دین اسلام نمی‌دانست، به همین دلیل نهضتش برای حاکمیت اسلام بود.

موسوی اضافه کرد: امام خمینی (ره) برای پیاده شدن حاکمیت اسلام سختی‌ها، تلخی‌ها، فشارها و تنگناهای زیادی را تحمل کرد که به فرمایش آیت‌الله صدر امام در اسلام ذوب شده و تمام تلاشش برای نجات اسلام بود.

وی ایجاد عدالت اجتماعی و تکیه بر مردم را از دیگر شاخص‌های خط امام راحل برشمرد و تصریح کرد: امام راحل محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست، به همین خاطر نهادهای کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بنیاد 15 خرداد و جهاد سازندگی با هدف حمایت از محرومان به فرمان امام راحل تشکیل شد.

امام خمینی هیچ‌گاه فریب دشمنان را نخورد

امام جمعه شهر آبیک در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه امام راحل هیچ‌گاه فریب دشمنان را نخورد، افزود: امام خمینی به وجود دشمن اعتقاد داشت و دشمن را به خوبی می‌شناخت، به همین دلیل هرگز فریب وعده‌های دشمن را نمی‌خورد و از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن نیز نمی‌ترسید.

موسوی با اشاره به حساس بودن امام راحل نسبت به سرنوشت مسلمانان اذعان داشت: اینکه مسلمانان امروز به امام خمینی ابراز علاقه می‌کنند، به این دلیل است که امام راحل نیز به مسلمانان دنیا عشق و علاقه داشته است.

وی تعالی علمی و سازندگی کشور را یکی دیگر از شاخص‌های خط امام راحل بیان کرد و افزود: امام خمینی معتقد بود که تا قله‌های رفیع علمی فتح نشود، سازندگی کشور میسر نخواهد بود که خوشبختانه امروز روند رو به رشدی را در این زمینه شاهد هستیم.

15 خرداد بالاترین ننگ برای رژیم شاهنشاهی بود

خطیب جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها 15 خرداد را بالاترین ننگ برای رژیم شاهنشاهی عنوان کرد و گفت: 15 خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در برابر استبداد و استعمار چپ و راست بود.

موسوی افزود: 15 خرداد پرده‌های عوام‌فریبی شاه را پاره کرد و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت از حوزه علمیه قم مرکز فقاهت راستین به سایر حوزه‌های علمیه کشور و اقشار مختلف مردم تسری یافت.

وی ادامه داد: قیام 15 خرداد مبدأ جنبش اسلامی و الهام گرفته از عاشورای امام حسین (ع) بود که خمیر مایه نهضت اسلامی شد و به همین دلیل روز تولد دوباره اسلام و مسلمین هم شد.

امام جمعه شهر آبیک اظهار داشت: مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه سیاسی ماندنی و فراموش نشدنی تیرهای خود را بر قلب تاریک و سیاه دشمنان اسلام و نظام و ایادی داخلی آنان رها کرده و مانند همیشه دشمنان را مأیوس و ناکام کنند.

تقوا مایه نجات انسان است

موسوی با اشاره به آیه 69 سوره مبارکه مائده رستگاری انسان را در ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت و انجام عمل صالح ذکر کرد و گفت: انسان در پرتوی ایمان به خدا و انجام عمل صالح از ترس و اندوه دور است و به پاداش آینده امیدوار و از گذشته خود اندوهگین نخواهد شد.

وی افزود: انسان باید با تقویت تقوای الهی در وجود خود، در مسیر حق و پیروی از حق قرار گیرد چراکه تقوا و ایمان مایه نجات، سعادت و رستگاری انسان است.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول