اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

برنامه‌های اوقات فراغت در آبیک بسترساز خلاقیت باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در این شهرستان باید بسترساز ایجاد انگیزه و خلاقیت در کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

برنامه‌های اوقات فراغت در آبیک بسترساز خلاقیت باشد

محمدحسین نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: برنامه‌های اوقات فراغت باید به نحوی از سوی دستگاه‌های فرهنگی تدوین شود که بتواند با به‌کارگیری انرژی و توان نوجوانان و جوانان، از هدر رفت آن جلوگیری کند.

وی افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان باید از تعطیلات تابستان به نحو احسن استفاده و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود به غنی‌سازی اوقات فراغت، رشد و شکوفایی استعدادهای خود کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت باید متناسب با نیازها، امکانات فیزیکی، جغرافیایی و طبیعی موجود در شهرستان آبیک باشد.

*غنی‌سازی اوقات فراغت متناسب با نیازهای روز باشد

نصیری با تأکید بر لزوم تناسب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت با نیازهای روز نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت علاوه بر داشتن جذابیت و ایجاد انگیزه باید به پرورش فکری، روحی و بروز استعدادهای فراگیران اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان منجر شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با ارائه اطلاعات لازم و نوع رفتارهای نوجوانان و جوانان به مسئولان مراکز آموزشی و فرهنگی، در برنامه‌ریزی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت متناسب با سطح یادگیری فراگیران نقش بسزایی داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها در شکل‌گیری شخصیت فرزندان، تصریح کرد: گرچه خانواده‌ها به فراخور سطح فرهنگی، درآمد و اطلاعات در زمینه تربیت فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی فرزندان نقش مهمی دارند؛ اما برخی امکانات موجود آموزشی، فرهنگی و حتی پژوهشی مانند کتابخانه‌ها و سایت‌های مختلف در جامعه برای استفاده همگان در اوقات فراغت فراهم است.

نصیری بیان کرد: والدین می‌توانند به طور مستقیم در رفتار نوجوانان تأثیرگذار باشند؛ چراکه پدر و مادر نقش اول را در شکل‌گیری شخصیت کودکان، نوجوانان و جوانان والدین برعهده دارند و پس از آن مدرسه و جامعه به ایفای نقش می‌پردازند.

*مسئولان فرهنگی در تشخیص معضلات پیشگام باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در ادارات از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی، برای غنی‌سازی اوقات فراغت تأکید کرد.

نصیری امکانات موجود در دستگاه‌های اجرایی را ناچیز خواند و افزود: گرچه این امکانات پاسخگوی نیازهای افراد جامعه نیست؛ اما مسئولان فرهنگی باید با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در ادارات با برنامه‌ریزی مدون و درست، در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان گام بردارند.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید در تشخیص معضلات فرهنگی پیشگام باشند، اذعان کرد: این مسئولان باید با ارائه راهکارهای لازم در زمینه رفع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای بردارند و با بهره‌گیری از امکانات دستگاه‌های خارج از حوزه فرهنگ به رشد فرهنگی، اعتقادی و مذهبی جامعه کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چه سطح دینی و فرهنگی آحاد جامعه ارتقا یابد، از آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود و حتی احتمال ریشه‌کن شدن آن‌ها نیز وجود دارد.

نصیری بیان کرد: اگر انسان آگاهی و اطلاعات خود را در امور مختلف افزایش دهد، هیچ‌گاه به سمت معضلات و ناهنجاری‌ها نرفته، به هلاکت و ذلالت کشیده نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: رشد فرهنگی، اعتقادی و مذهبی به طور مستقیم در تقابل با معضلات جامعه است و بنابر این اگر یک کفه ترازو به سمت تعالی، رشد دینی و شور و نشاط جامعه باشد، کفه دیگر ترازو یعنی معضلات و آسیب‌های اجتماعی سبک‌تر می‌شود.

نصیری بیان کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان باید برای خانواده‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد تا از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند که برای تحقق این امر می‌توان به برگزاری مسابقات مختلف، جنگ‌های شادی و جشنواره‌های متنوع اشاره کرد.

انتهای پیام/77006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول