اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تابستان؛ فصلی برای دوست‌داشتنی‌ها/ لزوم برنامه‌ریزی والدین برای اوقات فراغت فرزندان

فصل گرم تابستان از جمله فصولی است که اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در آن بیشتر از نرم معمول آن در دیگر فصول سال می‌شود.

تابستان؛ فصلی برای دوست‌داشتنی‌ها/ لزوم برنامه‌ریزی والدین برای اوقات فراغت فرزندان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اوقات فراغت همان واژه تکراری اما پرطرفدار میان جوانان، نوجوانان و دلپذیرترین لحظات و برای برخی دیگر ملال‌آورترین دقایق است.

این درحالیست که به زعم کارشناسان، در اوقات فراغت است که فرد می‌تواند با پسندها و دوست‌داشتنی‌های خود خلوت کند و شخصیت نهایی خود را بازیابد و آن را ابراز کند، بنابراین قابلیت‌های فرد غالباً در عرصه فراغت نمایان می‌شود.

امروز تنها اندیشمندان و صاحبان مکنت ‏به این قضیه نمى‏‌اندیشند، بلکه هر فرد در هر مقام و پایگاهى به آن فکر مى‏‌کند تا براى گذران اوقات فراغت‏ خود و فرزندانش چگونه برنامه‏‌اى طرح‏‌ریزى کند که سودمند و سازنده باشد.

خصوصاً به علت توسعه فناورى و استفاده از دستگاه‌هاى خودکار، روزها و ساعات اشتغال افراد کمتر مى‏‌شود و این فکر بیشتر قوت مى‏‌گیرد که ساعات بیکارى را چگونه باید سپرى کرد.

جوانان کشور از جمله آگاه‌ترین، هوشیارترین و با استعدادترین جوانان هستند و با افزایش میزان اعتماد به نفس و خودباوری و برنامه‌ریزی منسجم، مناسب و صحیح باید زمینه مشارکت آنان را در هرگونه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... فراهم آوریم.

متولیان و مسئولین امور جوانان در جامعه باید کاری کنند که جوانان از این دوران پرثمر و اثرگذار جوانیشان نهایت لذت، استفاده و بهره‌برداری را ببرند و زندگی آینده خود را پایه‌ریزی کنند.

جالب است بدانیم به همین اندازه که اوقات فراغت می‌تواند مثمرثمر باشد، می‌تواند خطرناک هم باشد و متولیان نیز باید برای غنی‌سازی آن تلاش بیشتری کنند.

محمد موسوی یکی از جوانان ایلامی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: من در ایلام زندگی می‌کنم شهری که تنها 200 هزار نفر در مرکز آن زندگی کرده و روز را به سر می‌برند.

وی ادامه داد: اما در این شهر با این جمعیت محدود که کمتر از جمعیت یکی از شهرستان‌های استان‌های مجاورمان مانند خوزستان و کرمانشاه است امکانات رفاهی و تفریحی برای جوانان و نوجوانان در نظر گرفته نشده‌ است.

این شهروند ایلامی افزود: متأسفانه در استان ایلام اوقات فراغت را تنها به سپری کردن در کلاس‌های آموزشی تعریف کرده‌اند. 

این جوان ایلامی گفت: جوان و نوجوانی که در طول سال تنها در کلاس‌های دانشگاه و یا مدرسه سپری کرده شاید دیگر تمایلی برای شرکت در این دوره‌های آموزشی نداشته باشد و یا در کنار گذراندن این ‌کلاس‌ها علاقه به تفریح و استراحت داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام عنوان کرد: باید به مسائل فرهنگی جوانان به عنوان تکلیفی برای تعالی و رشد آنان در راستای اهداف انقلاب نگریسته شود.

سید مالک صادقیان با بیان اینکه نباید خواسته‌های خود را بر جوانان القا کنیم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای پاسخ مناسب به نیازهای جوانان موجب جلوگیری از گرایش آنان به آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان ایلام خواست به فراخور حوزه کاری خود برنامه‌ای مناسب برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان طراحی کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و امور جوانان استان ایلام تصریح کرد: بعضی از مسائل جوانان در دستور کار این معاونت قرار داشته و سعی می‌‌شود در این رابطه بهینه‌سازی شود.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیک شدن به فصل تابستان اوقات فراغت در این فصل بیشتر از دیگر فصول مدنظر مسئولان این دستگاه قرار دارد.

انتهای پیام/2246/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول