اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم خبر داد

ایجاد پایگاه اوقات فراغت در مدارس شهری و روستایی بم

فرماندار بم گفت: در ایام تابستان امسال پایگاه اوقات فراغت در همه مدارس شهری و روستاهای شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد پایگاه اوقات فراغت در مدارس شهری و روستایی بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در ایام تابستان امسال پایگاه اوقات فراغت در همه مدارس شهر و روستاهای شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما تامین اوقات فراغت آن طور که باید تعریف نشده و نباید از یاد ببریم که اوقات فراغت برای همه انسان‌ها یک ضرورت است، ادامه داد: اوقات فراغت به معنای یک استراحت مفید پس از خستگی کار است و به عنوان یک فرصت مناسب در اختیار افراد قرار دارد.

فرماندار بم گفت: راه‌اندازی یک پایگاه اوقات فراغت در همه مدارس شهر و یک مدرسه در همه روستاهای شهرستان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

زین‌الصالحین تاکید کرد: این امر سبب می‌شود تا دانش‌آموزان ما در هر مقطع و رتبه آموزشی که هستند، بتوانند از امکانات و ظرفیت کلاس‌های طرح اوقات فراغت استفاده کنند.

فرماندار بم انجام کارهای عملی و فعالیت‌های ورزشی را ضروری اعلام و عنوان کرد: به منظور استفاده بهینه دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان می‌طلبد، مکان پایگاه‌های اوقات فراغت به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بم بر راه‌اندازی پایگاه اوقات فراغت در روستاها تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به وجود امکانات و مجموعه‌های خوب ورزشی نیاز است یک شیفت خارج از نوبت در اختیار پایگاه‌های اوقات فراغت قرار گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بم نیز ضمن تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اوقات فراغت گفت: با توجه به کمبود منابع مالی جمع‌آوری کمک‌های مردمی از اقداماتی است که باید صورت گیرد.

محمود مهدوی افزود: تشکیل کلاس‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و استفاده دانش‌آموزان از استخر شنا و اعزام به اردو از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مهدوی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش بحث آموزش است، گفت: در این راستا نیاز است، همه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با امر تعلیم و تربیت مرتبط هستند ما را یاری کنند تا این امر خطیر به نحو شایسته انجام شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بم نیز تصریح کرد: در سال 91 برای 160 نفر از جوانان زیر پوشش و... کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار کردیم که به افراد گواهینامه داده شد.

علی بدرآبادی افزود: در صورت صدور مجوز کانون حرفه آموزی و با توجه به هماهنگی انجام شده با اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان در ایام تابستان کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها شامل آموزش قرآن کریم، گل سازی، خیاطی، کامپیوتر و چندین آموزش دیگر است که در ایام تعطیلات ارائه می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بم نیز با بیان اینکه در ایام تابستان برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری کلاس‌های ورزشی کردیم، عنوان کرد: در اکثر رشته‌های ورزشی این کلاس‌ها برگزار می‌شود و همه امکانات و فضاهای ورزشی در اختیار ورزشکاران و علاقمندان هستند.

مجتبی قلعه‌خانی اذعان داشت: بعد از حادثه زلزله بم فضاهای خوب ورزشی از جمله استخرهای شنا ایجاد شده که آماده ارائه خدمات به ورزشکاران، جوانان، نوجوانان و مردم شهرستان هستند و در صورت بیمه ورزشی افراد می‌توانند به صورت نیم‌بها از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول