اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

ابلاغ 10 میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه بخش کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت در سال گذشته بیش از 132 میلیارد تومان اعتبار کمکی برای توسعه این بخش در استان اردبیل در نظر گرفت و امسال نیز تاکنون 10 میلیارد تومان از این محل اعتبار به استان ابلاغ شده است.

ابلاغ 10 میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه بخش کشاورزی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی در جلسه صبح امروز توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی را در تولید و صادرات کشور و همچنین اشتغال دارد طرح‌های مختلفی نیز از محل حمایتی متعدد در استان اردبیل در حال اجراست که پیش‌بینی می‌کنیم با به ثمر نشستن آنها بخش عظیمی از نارسایی‌های اقتصادی کشور برطرف شود.

وی سهم 13 درصدی بخش کشاورزی را در رونق تولیدات و 23 درصدی این نقش را در حوزه اشتغالزایی در سطح ملی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سال حماسه اقتصادی هم با افزایش کمی و هم کیفی محصول می‌توانیم در این حوزه تحولات جدی و اساسی را رقم بزنیم که قطعاً این امر با نظرات و حضور جهاد‌گونه مسئولان، کارشناسان فنی و خود کشاورزان به عنوان سربازان خطوط مقدم تولیدات و خودکفایی می‌تواند بسیار مفید، موثر و کار‌آمد باشد.

عبد‌ایمانی گفت: در این راستا در استان اردبیل قدم‌های جدی در سطح استان برداشته شده به گونه‌ای که در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت فنی و کارشناسی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی بحث تولیدات خود را در بخش زراعت، باغداری، دامپروری و صنایع تبدیلی گسترش داده و سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: دولت در سال گذشته بیش از 132 میلیارد تومان اعتبار کمکی برای توسعه این بخش در استان اردبیل در نظر گرفت و امسال نیز تاکنون 10 میلیارد تومان از این محل اعتبار به استان ابلاغ شده است تا توسعه بخش کشاورزی با برخورداری از این تسهیلات صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از به ثمر نشستن بسیاری از طرح‌های مربوط به توسعه بخش کشاورزی ظرف ماه‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود هفت درصد به صاحبان کار و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: اعطای بسته‌های حمایتی دولت به بخش‌های مختلف اعم از زراعت،‌ دام، مرغداری‌ها،‌ باغداری و ... در دستور کار قرار گرفته به طوری که دولت برای حمایت از این اقشار تولید‌کننده سعی کرده است با کمترین نرخ سود و حتی به صورت بلاعوض کمک‌ها و مساعدت‌های خود را انجام دهد.

عبد‌ایمانی یادآور شد: تولید‌کنندگان بخش کشاورزی به ویژه در مرغداری‌ها باید با استفاده از روش‌های نوین و روز دنیا در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت بتوانند محصولی با صرفه اقتصادی و کیفیت خوب به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

وی همچنین از اختصاص 35 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی به فعالان این حوزه خبر داد و افزود: رقمی معادل 76 میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با عملیاتی شدن آنها بستر و زمینه اشتغالزایی و توسعه همه جانبه بخش کشاورزی فراهم آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه استان اردبیل مقام دوم را در مبارزه بیولوژیک و تولید محصولات سالم و پاک کشاورزی به دست آورده است، تاکید کرد: اگر اجرای این عملیات را به نسبت کل اراضی و سطح زیر‌کشت در مقایسه با استان‌های دیگر در نظر بگیریم از این جهت مقام اول کشور را دارا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در سال گذشته و دو ماه امسال در کار گروه توسعه بخش کشاورزی اعتبارات زیادی که از یارانه‌های دولتی برخوردار بوده به متقاضیان اعطا شده و از هم‌اکنون با تشکیل جلسات مستمر توسعه بخش کشاورزی با درایت استاندار اردبیل سعی می‌کنیم امسال این فضا به حالت رکود در نیامده و همچنان پویا و کار‌آمد باشد.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول