اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

تخصیص اعتبار به تالار بزرگ کرمان/خدمات صفارزاده به جامعه فرهنگی وصف‌ناپذیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با سفر استانی دولت به کرمان به طرح‌های نیمه تمام و همچنین مجموعه فرهنگی‌ طاهره صفارزاده اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

تخصیص اعتبار به تالار بزرگ کرمان/خدمات صفارزاده به جامعه فرهنگی وصف‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سید‌ محمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت طاهره صفارزاده از ایشان به عنوان شخصیتی ارزنده در زمینه قرآن کریم در جهان اسلام یاد کرد و گفت: طی 17 سال همکاری وی با ستاد انقلاب فرهنگی 36 کتاب درسی به وسیله ایشان ویراستاری و خدمات ارزنده‌‌ این بانوی بزرگ برای جامعه فرهنگی کشور وصف‌ناپذیر است.

وی شخصیت مترجم قرآن کریم به زبان انگلیسی و شاعری توانا را از الگوی نمونه یک بانوی شجاع با همه مشکلات در زندگی‌ طاهره صفارزاده اعلام کرد و گفت: او توانست با درک یقین به اهداف خود برسد و بانویی کفر‌ستیز و مخالف رژیم طاغوت بود به طوری که از خانه‌نشینی خود هم بهره جست و به مطالعه علمی‌ پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخت‌کوشی و تلاش در عجین شدن مسائل اجتماعی و جامعه با ارزش‌های قرآنی را سرلوحه کار زنده یاد طاهره صفارزاده عنوان کرد و بر پیروی زنان سخت‌کوش ایرانی از ایشان تاکید کرد. 

‌حسینی‌ کرمان را یکی از استان‌های فعال در بخش فرهنگ و هنر دانست و عنوان کرد: طی سال جاری مراسم تکریم از مفاخر، مشاهیر و بزرگان استان کرمان همراه با جشنواره‌های متعدد برگزار می‌شود و‌ کرمان نخستین استانی است که در آن بزرگترین تالار فرهنگ و هنر با معماری اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد و تمام‌ شهرهای این استان از مجتمع‌های فرهنگی و هنری برخوردار شدند.

وی برای تخصیص اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام ادارات‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های کرمان و همچنین مجموعه فرهنگی‌ طاهره صفارزاده گفت: با سفر استانی دولت که در استان به زودی انجام می‌شود، اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

آیین نکوداشت و کنگره ‌بانوی برگزیده جهان اسلام مرحومه طاهره صفار‌زاده‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و دیگر مسئولان استانی در زادگاهش، سیرجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم با حضور ‌سید‌ محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار طاهره صفار‌زاده مجموعه کتابخانه‌‌ با 7 هزار جلد رونمایی شد.

همچنین وزیر ارشاد و همراهان ‌با حضور در آرامگاه جهانبخش صادقی به این معلول هنرمند جهانی ‌ادای احترام کردند.

انتهای پیام/80015/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول