اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس خبر داد

تخصیص اعتبار ملی برای ساخت کتابخانه مرکزی خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی خلخال خبر داد.

تخصیص اعتبار ملی برای ساخت کتابخانه مرکزی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی را بارزترین خصوصیات یک شهر متمدن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت همه‌جانبه شهری در صورتی اتفاق می‌افتد که همه مردم به سمت فرهنگ مطالعه روی بیاورند، در غیر اینصورت ما شاهد هیچ‌گونه رشد علمی در منطقه نخواهیم بود.

جعفری‌بنه خلخال با یادآوری اینکه مسئولان مؤظف به تأمین کتاب‌های مورد نیاز در کتابخانه‌های عمومی هستند، خاطرنشان کرد: ‌کتاب‌های حاوی مطالب علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی و در برخی از حوزه‌های تخصصی باید به کتابخانه‌های مرکزی اختصاص یابد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی خلخال خبر داد و اضافه کرد:‌ این امر را در دستورکار قرار می‌دهیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این اعتبارات را به شهرستان خلخال اختصاص دهیم.

وی با بیان اهمیت و نقش کتاب در زندگی شهروندان بیان کرد: ‌این اعتبار ملی تخصیص یافته باید در راستای تجهیز کتابخانه مرکزی خلخال استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال نیز گفت: به منظور شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، کاشت 50 اصله نهال در حیاط کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) شهرستان خلخال کاشته شد.

خدابخش برسان افزود: اعضای شورای اداری بخش هشتجین با حضور امام جمعه و بخشدار این بخش در راستای شاداب‌سازی و برای طراوت حیاط کتابخانه مرکزی، 50 اصله نهال در حیاط این کتابخانه کاشتند.

وی همچنین به بازدید اعضای این شورا از کتابخانه عمومی بخش هشتجین اشاره کرد و اظهار داشت: امام جمعه هشتجین با تقدیر از اقدامات مهم فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، مطالعه کتاب را مظهر توسعه و افزایش آگاهی‌های عمومی عنوان کرد.

برسان، کتابخانه عمومی هشتجین را جزو کتابخانه‌های برتر دانست و تصریح کرد: در بازدید کارشناسان نهاد از کتابخانه‌های عمومی استان این کتابخانه به لحاظ رعایت و توسعه شاخص‌های فرهنگی جزو پنج کتابخانه برتر استان معرفی شد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول