اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

توسعه کشاورزی خوزستان با پایان دولت تمام نمی‌شود/مهلت 20 روزه برای تکمیل پرونده

استاندار خوزستان گفت: طرح توسعه کشاورزی استان یک طرح بلند مدت است که با پایان دولت دهم تمام نمی‌شود.

توسعه کشاورزی خوزستان با پایان دولت تمام نمی‌شود/مهلت 20 روزه برای تکمیل پرونده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در جهت توسعه کشاورزی و خودکفایی استان کارهای خوبی انجام شده است و منابع زیادی در این جهت جذب شده است.

وی با بیان اینکه کارها را در جهت توسعه کشاورزی استان با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم، اذعان داشت: روند کار توسعه کشاورزی را از سال گذشته آغاز کردیم و سیاست کاری در سال جاری به این شکل است که هر هفته سه شهرستان در جلسه حضور پیدا می کنند و گزارش کار خود را تحویل می‌دهند و موانع و مشکلاتی را که با آن درگیر هستند بیان می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تسهیلات بخش توسعه کشاورزی در دو بخش با سود هفت و 13 درصد است تصریح کرد: تسهیلات اختصاصی به طرح‌هایی که زیر ساخت ندارند و متقاضی خود زیر ساخت را فراهم می‌کند هفت درصدی است.

وی ادامه داد: زمانی که زیرساخت‌ها را دولت بسازد وام با سود 13 درصد به متقاضی تعلق می‌گیرد.

حجازی به کند بودن روند تکمیل پرونده‌ها و کارشناسی آنها اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها باید با متقاضیان یک اقدام جدی داشته باشند که اگر ظرف مدت 20 روز پرونده را تکمیل نکنند حذف گردند و شخص دیگری جایگزین آنها شود.

وی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: سهم هر شهرستان را از منابع اختصاصی با توجه به تعداد جمعیت، تحصیلات و ظرفیت کشاورزی آن شهرستان با رعایت عدالت مشخص شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه این جلسات باید جدی گرفته شود خاطر نشان کرد: توسعه کشاورزی استان یک طرح بلند مدت است و با پایان دولت دهم تمام نمی‌شود و ادامه داراست، بنابراین باید جدی گرفته شود و در توسعه استان از آن نهایت استفاده شود.

وی به ضعف وضعیت شیلات در خوزستان اشاره کرد و گفت: استان‌هایی که زمین آنها برای توسعه باغات و اراضی کم بود از طرح‌های پرورش ماهی استفاده کردند و خیلی هم از استان ما موفق‌تر هستند، در خوزستان نیز باید کل استان بررسی و ظرفیت‌های شیلات شناخته شود.

حجازی یادآوری کرد: اولویت طرح‌های توسعه کشاورزی باید اراضی و باغات باشد و بعد از آن به طرح‌های ادوات کشاورزی تسهیلات پرداخت شود زیرا تا باغی وجود نداشته باشد ادوات کشاورزی استفاده‌ای ندارد.

انتهای پیام/72011/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول