اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

صددرصد تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در استان مرکزی جذب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از جذب صددرصدی تسهیلات 290 میلیارد تومانی طرح توسعه بخش کشاورزی در استان مرکزی خبر داد.

صددرصد تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در استان مرکزی جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تسهیلات با نرخ سود 7 و 13 درصد به دو هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است که تاکنون پرداخت این میزان تسهیلات با این نرخ سود بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: توزیع مناسب بین بخشی در زیر بخش‌های دام و طیور، آبزیان، احداث باغات، آب و خاک، توسعه مکانیزاسیون و واحدهای گل‌خانه‌ای از مزیت‌های این تسهیلات بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه خروجی این تسهیلات در سال جاری به عینه مشاهده خواهد شد، گفت: با تزریق این اعتبارات در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی شاهد افزایش خوبی خواهیم بود به طوری‌که تولید شیر، از 320 هزار تن فعلی به 350 هزار تن افزایش خواهد یافت و ما شاهد افزایش 30 هزار تنی در تولید شیر خواهیم بود.

مظفری افزود: در حال حاضر مازاد شیر تولیدی استان 120 هزار تن است که به 151 هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در بخش تولید گوشت قرمز نیز 54 هزار تن تولید خواهیم داشت که گوشت مازاد بر مصرف استان به 37 هزار تن افزایش می‌یابد و در بخش تولید گوشت مرغ نیز از 53 هزار تن به 63 هزار تن می‌رسیم که حدود 10 هزار تن افزایش تولید خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان فعلی تولید تخم‌مرغ را 27 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: این میزان تا پایان سال جاری به 31 هزار تن افزایش خواهد یافت که 17 هزار تن آن مازاد بر نیاز است.

مظفری گفت: در بخش تولیدات گل‌خانه‌ای نیز میزان تولید از 12 هزار تن فعلی به 15 هزار تن می‌رسد که هشت هزار تن آن مازاد بر نیاز است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز تا سقف 300 میلیارد تومان پرونده برای جذب اعتبارات داریم که تلاش می‌شود بتوانیم این میزان را نیز محقق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید داخل را از مهم‌ترین سیاست‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تامین امنیت غذایی یک کار جهادی است و باید با تلاش شبانه‌روزی در محصولات اساسی به خودکفایی برسیم.

مظفری با بیان اینکه سلامت مواد غذایی را باید تا رسیدن به استانداردهای جهانی دنبال کرد، ادامه داد: خوشبختانه امروز بسیاری از محصولات کشاورزی کشور قابل رقابت با محصولات جهانی هستند، اما به دلیل ضرورت تامین داخل امکان صادرات وجود ندارد.

وی اصلاح ساختار نظام بهره‌برداری بخش کشاورزی با تشویق کشاورزان به رعایت الگوهای کشت، جلب و جذب مشارکت مردم در امور مربوط به بخش کشاورزی، نوسازی نظام تولید بر مبنای دانش روز، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید را از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول