اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

سرفصل‌های مراکز آموزشی قزوین به سازمان شهرداری‌های کشور می‌رود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از فراهم کردن شرایط ارائه سرفصل‌های مراکز آموزشی حوزه متبوع خود به سازمان شهرداری‌های کشور خبر داد.

سرفصل‌های مراکز آموزشی قزوین به سازمان شهرداری‌های کشور می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در جلسه مدیران کارگروه‌های آموزشی این سازمان که به منظور تدوین سرفصل‌های آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: این سرفصل‌ها به عنوان الگوهای شاخص به سازمان شهرداری‌های کشور ارائه می‌شوند.

وزیری‌نژاد ضمن ارائه راهکارهایی برای تدوین هرچه غنی‌تر سرفصل‌ها از سوی مدیران کارگروه‌های آموزشی، تغییر در محتوا و شیوه‌های آموزش را با تکیه بر توان درون‌سازمانی امکان‌پذیر دانست.

وی افزود: در دهکده جهانی، اطلاعات و فناوری حرف اول را می‌زند و تغییر در تمام بخش‌های توسعه ضروری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه تغییر تنها رو به آینده نیست و تغییر به گذشته نیز باید رخ دهد، بیان کرد: بازگشت به تمدن کهن و دیرینه اسلامی و احیای آن، در کنار تعمیق باورهای دینی، اخلاقی و فرهنگی یعنی همان تغییر به گذشته که پویایی و سرزندگی را در جوامع به همراه دارد.

وزیری‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اذعان داشت: تحول در هر بخش و به خصوص در حوزه فرهنگ و آموزش با تکیه بر تمدن کهن کشور و نیروهای داخلی هر سازمان و نهادی رقم می‌خورد.

این مسئول با تأکید بر اینکه تغییر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار بگیرد، افزود: بر اساس منویات رهبر انقلاب، تغییر در محتوا و سرفصل‌های آموزشی مراکز مختلف سازمان فرهنگی ورزشی را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین دانش را پایه تغییر در تمام حوزه‌‌ها دانست و گفت: تغییر در بینش و رفتار فرهنگی و اجتماعی از نتایج تحول در اندیشه انسان‌هاست و منجر به رونق زندگی شهری در بخش‌های مختلف فرهنگ و شهروندی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه معنویت، اخلاق شهروندی و زندگی مسالمت‌آمیز در تدریس سرفصل‌های آموزشی باید گنجانده شود، اضافه کرد: علم، هنر، نجوم، بهداشت و سلامت، موسیقی و دیگر موضوعات، ابزاری برای انتقال مفاهیم ارزشی به کودکان، نوجوانان و جوانان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مدیران کارگروه‌های آموزشی و مدرسان را الگوی هنرجویان دانست و گفت: مطالبی که معلم در کلاس درس برای دانش‌آموزان خود بیان می‌کند، در ذهن کودک و نوجوان بسیار اثرگذار است و نباید معلمان و مدرسان اجر معنوی خود را با توجه به مسائل مالی ضایع کنند.

این مسئول با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان در رسانه‌های جمعی برای تحت‌تأثیر قرار دادن افکار جوانان، تأکید کرد: جذب مخاطب بیشتر به فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و برنامه‌ریزی مناسب آموزشی برای آن‌ها از اولویت‌های کاری مدیران و مسئولان کارگروه‌های آموزشی است.

وزیری‌نژاد مدرسان با سابقه و به‌روز شده را نیاز امروز هنرجویان مراکز آموزشی دانست و به ارتقای تجهیزات سخت‌افزاری سازمان متبوع خود به عنوان یکی از بسترهای رفع این نیازها در راستای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان صحبت کرد.

وی احداث هفت خانه فرهنگ و فرهنگسرای جدید، 12 سوله ورزشی با مشارکت سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی و اجرای طرح محله ما را در راستای توسعه امکانات فرهنگی ورزشی شهر قزوین عنوان کرد.

گسترش فضاهای آموزشی شهر با ساخت فرهنگسراهای جدید

در ابتدای جلسه نیز مدیر مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تدوین سرفصل‌های آموزشی را پشتوانه‌ای غنی و توانمند در خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراهای سازمان برشمرد.

حمید نیرومند ضمن تأکید به برگزاری مستمر این گونه جلسات اظهار داشت: گسترش فضاهای آموزشی شهر با ساخت فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ جدید، لزوم غنی‌تر کردن سرفصل‌های آموزشی را بیشتر می‌کند.

در این جلسه مدیران کارگروه‌های آموزشی نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را با مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی برای تدوین سرفصل‌های آموزشی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول