اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی:

22 پروژه آموزشی خیرساز در خراسان شمالی در حال اجراست

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون22 پروژه آموزشی خیرساز در سطح این استان در حال اجرا است.

22 پروژه آموزشی خیرساز در خراسان شمالی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، ابوالقاسم بابایی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان شمالی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل 20 مدرسه و دو خوابگاه دانش‌آموزی است، اظهار کرد: این فضاهای آموزشی دارای 86 کلاس درس بوده که به صورت مشارکتی و خیرساز اجرا می‌شود.

وی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در خراسان شمالی را از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل عنوان کرد و بیان داشت: 34 پروژه آموزشی با 81 کلاس درس و 42 هزار متر مربع زیربنا اکنون با پیشرفت‌های مختلف در استان در دست تکمیل قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز استان ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل پروژه‌های خیرساز بخش قابل توجهی از کمبودها در حوزه فضای آموزشی در استان برطرف شود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برای نخستین‌بار در خارج از استان گفت: این تصمیم در نشست شورای آموزش و پرورش استان گرفته که اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی آن را محقق ساخت.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان شمالی نیز اقدام خیرین در ساخت مدارس را معامله با خدا و کسب رضای خالق عنوان کرد.

حسن قلی‌زاده با اشاره به اینکه این روحیه ناشی از اعتقاد افراد به کارهای خیر و عامل‌المنفعه به ویژه مدرسه‌سازی است، افزود: این‌ها همه ارزش است که باید قدر آن دانسته و شکرگزار خداوند به خاطر اعطای این نعمت بود.

وی همچنین اختصاص 117 میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر رهبری برای تخریب و بازسازی مدارس استان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این اعتبار در مدت سه سال از سفر رهبری به استان اختصاص یافته و تحقق خواهد یافت.

امام جمعه اسفراین نیز در این جشنواره خواستار مشارکت نیکوکاران برای ساخت مجتمع باقرالعلوم در شهرستان شد.

حجت‌الاسلام غدیر محمدیان تصریح کرد: این مجتمع در قالب پایه‌های مختلف و با رویکرد قرآنی و معارف اسلامی زیرنظر امام جمعه شهر فعالیت خواهد داشت.

وی، اقدام خیرین مدرسه‌ساز را باعث افزایش مال و طول عمر افراد دانست و ابراز داشت: بی‌تردید این اقدام خیر و جلب اعتماد جامعه از برکاتی بوده که نصیب نیکوکاران می‌شود؛ از این رو باید آن را قدر دانست.

فرماندار اسفراین نیز ظرفیت‌های علمی و آموزشی اسفراین را برشمرد و گفت: دانش‌آموزان این شهرستان در عرصه‌های علمی، المپیادها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری افتخارات زیادی می‌آفرینند.

محمد محمدزاده با اشاره به وجود حدود 24 هزار دانش‌آموز در این شهرستان اظهار کرد: اسفراین در حوزه ساخت مدارس خیرساز در استان هم پیشتاز است.

به گفته نماینده عالی دولت در اسفراین، طی سال‌های اخیر 60 فضای آموزشی در اسفراین از سوی خیرین احداث شده است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه مدارس قابل توجهی در این شهرستان نیازمند مقاوم‌سازی است، خواستار اختصاص اعتبارات لازم به همین منظور شد.

به گزارش فارس، در این آیین از خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

همچنین از حسین اسماعیلی، سرپرست روزنامه خراسان شمالی به واسطه انعکاس گزارش‌ها و اخبار مربوط به خیرین مدرسه‌ساز استان تجلیل شد.

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان شمالی در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول