اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی نخستین همایش تخصصی استاندارد‌سازی مدارس:

استاندارد‌سازی مدارس سبب کیفیت‌بخشی به فرایند‌های آموزشی می‌شود

دبیر علمی نخستین همایش تخصصی استاندارد‌سازی مدارس گفت: استاندارد‌سازی مدارس سبب کیفیت‌بخشی به فرایند‌های آموزشی در سطح کشور می‌شود و در حال حاضر مقوله استاندارد‌سازی آموزش در نظام آموزشی کشور احساس می‌شود.

استاندارد‌سازی مدارس سبب کیفیت‌بخشی به فرایند‌های آموزشی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود انصاری مهر ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی استاندارد‌سازی مدارس با اشاره به اینکه استاندارد‌سازی آموزش در مدارس از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور در عرصه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: استاندارد‌سازی مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با بیان اینکه از گذشته‌های دور تمام کالا‌ها و اجناس موجود در سطح کشور دارای آرم استاندارد بوده‌اند، اضافه کرد: اما نبود استاندارد‌های قانونی در اماکن آموزشی و محل تعلیم و تربیت انسان‌ها در سطح کشور به میزان بسیاری احساس می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش تخصصی استاندارد‌سازی مدارس با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع نسبت به برگزاری این همایش در اصفهان اقدام کرده‌ایم، تصریح کرد: حضور فعال مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان در این همایش حاکی از استقبال چشمگیر آنها برای استفاده از استاندارد‌های آموزشی در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کشور به استفاده از استاندارد‌های آموزشی در بخش‌های مختلف نیاز دارد، ادامه داد: استاندارد‌سازی مدارس سبب کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش در کشور می‌شود و در حال حاضر مقوله استاندارد‌سازی آموزش در نظام آموزشی کشور احساس می‌شود.

انصاری مهر با بیان اینکه استاندارد‌سازی مدارس مقوله جدیدی برای نظام آموزش و پرورش جهان نیست، تاکید کرد: وزارت‌خانه آموزش و پرورش پس از انجام مطالعات علمی و کارشناسی‌های مورد نیاز نسبت به تدوین سند تحول بنیادین برای نظام آموزشی کشور اقدام کرده و در سال تحصیلی جاری این سند در سطح مدارس کشور اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد‌های آموزشی باید ترکیبی از استاندارد‌های مورد نیاز در تمام حوزه‌های آموزش باشد که بهترین الگو‌ها را در حوزه آموزش ارائه کند، افزود: بهترین الگو‌ها در حوزه استاندارد‌های آموزش باید برای ارتقای سطح علمی کشور انتخاب شوند.

دبیر علمی نخستین همایش تخصصی استاندارد‌سازی مدارس با اشاره به اینکه مسئولان باید برای ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی کشور نسبت به انتخاب موارد مثبت پدیده‌های نو‌ظهور در رسانه‌ها و دنیای مجازی اقدام کنند، گفت: پدیده‌های نو‌ظهور که از استاندارد‌های متداول حوزه آموزشی در سراسر جهان است باید با توجه به شرایط علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حاکم بر کشور بومی‌سازی شوند.

وی با بیان اینکه این استاندارد‌ها باید با شرایط روز جامعه تطبیق داده شوند، اظهار کرد: کشور ایران همچنان در جهان سوم قرار دارد و شرایط مورد نیاز برای ورود پدیده‌های نو‌ظهور در سطح کشور فراهم باشد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک حوزه آموزشی کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

انصاری مهر با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش کشور به تحول اساسی نیاز داشته است، ادامه داد: آموزش‌های قدیمی پاسخگوی نیاز‌های امروز در حوزه آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش باید متناسب با نیاز‌های امروز کشور در حوزه آموزش باشد، تصریح کرد: استاندارد‌های آموزشی نیز باید در سطح کشور تدوین شود و در راستای ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی کشور اجرا شوند.

انتهای پیام/63004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول