اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان عنوان کرد

عدم اجرای صحیح اصل خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری بخشی از تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی به صورت صحیح و کامل در بخش کشاورزی اجرا نشده و این موضوع سبب نگرانی تشکل‌های بخش کشاورزی شده است.

عدم اجرای صحیح اصل خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توجه مدیران و مسئولان بالادستی به اجرای صحیح قوانین در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین حوزه کشاورزی مطابق با روح قانون نیست.

وی به تغییر برخی از قوانین در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: پس از اینکه آیین‌نامه اجرایی بسیاری از قوانین در هیئت دولت تنظیم و تصویب می‌شود و به استان‌ها ابلاغ می‌شود، روح قانون را تغییر می‌دهند و به درستی اجرا نمی‌شوند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به رسیدگی به وضعیت این قوانین تصریح کرد: اصلاح این قوانین باید در دستور کار مسئولان، نمایندگان مجلس و دولت قرار بگیرد.

وی به نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری بخشی از تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی به صورت صحیح و کامل در بخش کشاورزی اجرا نشده و این موضوع سبب نگرانی تشکل‌های بخش کشاورزی شده است.

امینی تاکید کرد: برخی از رسالت‌ها و مأموریت‌های بخش‌های کشاورزی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی باید به  تشکل‌هایی مانند تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌های بخش کشاورزی واگذار شود و قانون نیز واگذاری امور تصدی‌گری را به تشکل‌های بهره‌بردار تأکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اما در حال حاضر اجرای این اصل در حوزه کشاورزی براساس قانون نیست، افزود: چرا که واگذاری این امور به تشکل‌های شبه دولتی صورت گرفته که این تشکل‌ها هیچ بهره‌برداری از بخش کشاورزی ندارند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این موضوع سبب بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی شده است، گفت: واگذاری این امور به بخش‌های دولتی بهتر از واگذاری امور تصدی‌گری حوزه کشاورزی به بخش‌های شبه دولتی است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول