اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از نیازهای ضروری منطقه است

فرماندار اهر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی را برای رونق شهرستان اهر ضروری برشمرد.

ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از نیازهای ضروری منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در همایش مشترک دهیاران با مدیران استانی گفت: شهرستان اهر با بیش از 300 هزار تن تولید میوه سردرختی و بالغ بر یک میلیون واحد دامی یکی از مناطق مستعد استان آذربایجان‌شرقی در بخش کشاورزی و دامی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان تبدیل شود.

وی، ایجاد کشتارگاه گوشت قرمز، صنایع تبدیلی، فرآورده‌های لبنی و گوشتی، کنسانتره میوه، صنایع بسته‌بندی و سورتینگ را کمک موثر برای حمایت از کشاورزان و دامداران برشمرد.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان اهر افزود: توسعه پایاب سد ستارخان در مساحت 5 هزار هکتار و ایجاد باغات میوه با تجهیز این باغات و مزارع به آبیاری تحت فشار، این شهرستان را به یک باغ شهر تبدیل کرده که ایجاد صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره علاوه بر جلوگیری از هزینه های زاید و ضرر و زیان ناشی از فاسد شدن میوه ها و فقدان بازار مناسب می‌تواند منبع درآمد مناسبی را برای فارغ التحصیلان کشاورزی و جوانان جویای کار روستائیان در خود روستاها فراهم کند.

این مقام مسئول افزود: ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان اهر از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی بدون هیچ محدودیتی حمایت می‌کند و آمادگی دارد خارج از نوبت به طرح‌های ویژه اولویت‌دار بخش کشاورزی تسهیلات لازم را اعطاء نموده و زمینه را برای سرمایه‌‌گذاری این افراد فراهم کند.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول