اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

بارش باران و تگرگ در چند روز گذشته سبب وارد شدن خسارت به مزارع، اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های شهری، شهرهای مختلف آذربایجان غربی شده است.

وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن خسارت زیادی به محصولات کشاورزی آذربایجان غربی شده است.

بارش‌های مکرر باران و در برخی موارد بارش تگرگ سبب آب‌گرفتگی معابر در شهرهای مختلف آذربایجان غربی شده و در برخی شهرهای استان بارش باران به قدری بود که آب از سطح معابر وارد اماکن مسکونی و تجاری شد.

بارش باران و تگرگ در برخی شهرها و مناطق استان بیشتر بود به طوری که در این شهرها در دو روز گذشته شاهد جاری شدن سیل هستیم.

ظهر دیروز نیز تگرگ شدید در ارومیه خسارت زیادی بر مزارع و زیر ساخت‌های این شهر وارد کرد، بارش تگرگ که هشت دقیقه به طول انجامید سبب آب‌گرفتگی معابر این شهر شد و سر شاخه‌های درختان را شکست.

بارش تگرگ معابر این شهر را سفید پوش کرد و بر اثر بارش تگرگ تردد خودروها نیز به مدت نیم ساعت در سطح شهر ارومیه با مشکل مواجه شده بود.

در این میان میزان خسارت به دلیل تداوم بارش‌ها هنوز مشخص نشده و مسئولان ستاد حوادث غیرمترقبه، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط آمار دقیقی از میزان خسارت وارده بر مزارع و اماکن مسکونی و زیرساخت‌های شهری را ارائه نمی‌دهند.

اما آنچه جای تأمل دارد ارائه آمارهای ضد و نقیض برخی خبرگزاری‌های استان است به طوری که میزان خسارت وارده بر محصولات کشاورزی استان بر اثر بارش‌های اخیر از سوی برخی خبرگزاری‌ها یک هزار هکتار و از سوی یکی دیگر از خبرگزاری‌ها بیش از 3 هزار هکتار عنوان شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هنوز آمار نهایی از میزان خسارت وارده بر محصولات کشاورزی استان استخراج نشده است.

سید علی مختاری با بیان اینکه در صورت مشخص شدن میزان خسارت وارده اطلاعات در این خصوص اعلام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر احتمال می‌رود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مرکز استان در بارش‌های اخیر دچار خسارت شوند.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام می‌شود، تا فردا میزان دقیق خسارت وارده بر مزارع و اراضی کشاورزی اعلام می‌شود.

محبوب زارع دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی نیز در این خصوص گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت وارده بر اثر بارش‌های چند روز گذشته گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه آمار کامل و دقیق در چند روز آینده مشخص می‌شود، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان آمار و اطلاعاتی در این زمینه ارائه کرده‌اند که این آمار واقعیت نداشته و فقط برآورد و تخمینی است که توسط برخی کارشناسان و بر حسب تجربه‌ای که دارند ارائه شده است.

زارع افزود: در چند روز آینده و با بررسی‌هایی که انجام می‌شود، میزان دقیق خسارت وارده اعلام می‌شود.

بارش باران و تگرگ هر ساله خسارت‌ قابل توجهی بر محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های شهری این استان وارد می‌کند که برای پیشگیری از وارد شدن خسارت، برنامه‌ریزی لازم توسط اعضای ستاد مدیریت بحران استان انجام شوند.

انتهای پیام/61001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول