اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان خبر داد

عضویت 25 هزار نفر در شورای صنفی کشاورزی اصفهان

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: 25هزار نفر عضو شورای صنفی کشاورزی در اصفهان هستند.

عضویت 25 هزار نفر در شورای صنفی کشاورزی اصفهان

داوود ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی می‌تواند پشتوانه‌ای معتبر و کارا برای کشاورزان عرصه تولید به حساب آید و در همین راستا در جریان دومین سفر ریاست جمهوری به اصفهان پیشنهاد تشکیل نظام صنفی کشاورزان مطرح شد و سرانجام در 20 خرداد 87 در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی آیین نامه اجرایی تاسیس نظام صنفی کارهای کشاورزی تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اصفهان توانست با 6 هزار و 200 نفر عضو کار خود را آغاز کند و در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر عضو دارد و با این آمار اصفهان رکورد دار عضو در کشور است.

وی با اشاره به اقداماتی که در الویت کاری شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان قرار دارد، گفت: ثبت حقوق حق‌آبه‌داران، پیگیری پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی کشاورزان، هویت دادن به شغل کشاورزان، ارائه سند معتبر به آنان بود و عدم تناسب کار و زحمت در بخش کشاورزی مسئله دیگری بود که باید گام‌های اساسی را در این راستا بر می‌داشتیم.

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: بیمه کارگران کشاورزان برای نخستین بار با پیگیری‌های مستمر نمایندگان کشاورزان و انجمن حمایت کشاورزان از سال 84 در اصفهان اجرایی شد.

وی ادامه داد: بیمه کشاورزان با مشکلات و موانع عدیده‌ای روبه‌رو بود از جمله شرط سنی افراد، ارائه سند مالکیت محل فعالیت توسط کارفرما، دارا بودن سطح کشت بیش از یک هکتار و با شرط مکانیزه بودن فعالیت و حضور کارگر کشاورز در محل فعالیت جهت تائید بازرس بیمه که این موارد صاحبان صنعت مادر را با مشکلات بزرگی مواجه می‌کرد.

وی تصریح کرد: اما پس از تاسیس نظام صنفی کشاورزی در شهرستان اصفهان و با پیگیری‌های مستمر اعضای آن توانستیم و موانع را حذف و یا تعدیل کنیم به طور مثال شرط سنی برای بیمه کشاورز حذف شد و همچنین سطح زیر کشت کمتر از یک هکتار نیز مشمول بیمه می‌شود و در نهایت دفترچه کشاورزی یا پروانه فعالیت صادر شده از سوی نظام صنفی کشاورزی به جای سند مالکیت و به عنوان مدرکی معتبر به سازمان تأمین اجتماعی ارائه شد.

انتهای پیام/63021/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول