اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

نجات 5 خدمه شناور صیادی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنج نفر خدمه شناور صیادی در فاصله سه مایلی بندر چابهار توسط گروه عملیات تجسس و نجات، از مرگ نجات یافتند.

نجات 5 خدمه شناور صیادی در بندر چابهار

سیاوش رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: در پی اعلام اضطراری ساعت 18:50 دقیقه روز گذشته به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، بلافاصله گروه عملیات تجسس و نجات توانستند در فاصله سه مایلی بندر چابهار پنج نفر خدمه شناور صیادی را نجات دهند.

وی افزود: این شناور در حوزه آب‌های دریای عمان مشغول ماهیگیری بود که پس از نواقص پیش آمده در موتور شناور فوراً به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، شرایط را اعلام و سپس گروه عملیات تجسس و نجات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان به کمک شناور حادثه دیده شتافته و تمامی خدمه شناور را نجات و شناور را به مکان امن رساندند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مدت دو ماه نخست امسال، هشت مورد درخواست کمک اضطراری از طرف شناورهای در خطر دریا به مرکز (MRCC) مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار اعلام شده است.

رضوانی ادامه داد: خوشبختانه تمام عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی ارگان‌های دریایی منطقه با موفقیت انجام شد.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین عملیات‌های دو ماه نخست امسال، نجات 29 نفر از خدمه شناورهای مضطر در دریا، نجات شناوری که مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود و ارائه خدمات پزشکی به شناورهای صیادی و باری بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان متذکر شد: با اعلام شماره 1550 به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، اداره‌کل بنادر برای ارائه خدمات درخواستی شناورها به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی است.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول