به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابراهیم ایدنی اظهار کرد: سامانه صدور حواله الکترونیکی به منظور هماهنگی بین بندر، گمرک، پایانه و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از جمله رانندگان کامیونها به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اجرایی شده است.
وی افزود: این اداره کل سال گذشته به منظور توسعه کسب و کار الکترونیک، نسبت به ایجاد لینک ارتباطی خود با گمرک و پایانه از طریق 16 کیلومتر فیبر نوری اقدام کرد و اینک در ابتدای سالی که به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، سامانه مذکور نصب، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: در این سامانه اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکتهای مستقر در پایانه حمل و نقل وارد و به صورت Online توسط اداره گارد و انتظامات بهمنظور کنترل تردد کامیونها استفاده میشود.
وی همچنین عنوان کرد: پیادهسازی این سامانه که به منظور تبادل الکترونیکی اسناد میان این اداره کل، گمرک و پایانه حمل و نقل طراحی شده، سبب شده است تا علاوه بر مکانیزه کردن فرآیندهای درب ورود و خروج کامیونرو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیونهای ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در دربهای عملیاتی و روان سازی عبور کامیونها شود.
ایدنی در پایان گفت: نصب و راه اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیرساختهای ICT بوده است که موجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
انتهای پیام/ 72001/ح/ث3001