اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته هلال احمر صورت گرفت

مانور فرضی امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان

مانور فرضی امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان به مناسبت هفته هلال‌احمر در این شهرستان اجرا شد.

مانور فرضی امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌مهدی عظیمی ظهر امروز در مانور امداد و نجات جاده‌ای، جمعیت هلال‌احمر را نهادی غیردولتی با اقدامات اجرایی بشردوستانه دانست و اظهار داشت: الگوسازی و تبیین فرهنگ خدمات بشردوستانه به مردم از اهداف جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر باید همیشه آماده باشند، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مانورهای مختلف زلزله و مانورهای امداد جاده‌ای و سایر آموزش‌های لازم که توسط جمعیت هلال‌احمر برای امدادگران و نجات‌گران برگزار می‌شود بسیار مهم و ضروری است.

قدرت تصمیم‌گیری و چابکی شاخصه اصلی امدادگران

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در تمام صحنه‌های حوادث امدادگران جمعیت هلال‌احمر با ایثارگری و شجاعت به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابند، گفت: این امر مهم در مرحله نخست برگرفته از آموزه‌های دینی و سپس سبب خوشحالی افراد حادثه‌دیده و بازماندگان آنها می‌شود.

عظیمی هماهنگی جمعیت هلال‌احمر را با دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان عالی دانست و افزود: برگزاری مانورها از لحاظ کمی و کیفی باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال‌احمر همیشه در تمام صحنه‌ها حضور به موقع دارند، گفت: یکی از برجستگی‌های امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر قدرت تصمیم‌گیری و چابکی‌ آنها است.

لازم به ذکر است که در مانور فرضی امداد و نجات جاده‌ای پس از اعلام حادثه، دو دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه خودروی کامیون نیروهای امدادی هلال‌احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و عملیات رهاسازی و حمل مصدوم را انجام دادند.

در این مانور از دو دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، یک خودروی پیشرو و یک خودروی آتش‌نشانی استفاده شد و نزدیک به 20 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال‌احمر نهبندان در این مانور حضور داشتند.

انتهای پیام/69005/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول